מורכבות יתר בהגנה על נתונים מהווה אויב לחדשנות

חברות משקיעות מאמצים אדירים בהגנה על נתונים ובהבטחת פעילותם הרציפה של יישומים. למרות זאת, אנו עדים לעלייה עקבית בזמני ההשבתה של מערכות קריטיות ובאובדן נתונים הפוגע בארגונים קטנים וגדולים כאחד

צילום: נועה מגר

לפי סקר הגנת הנתונים הגלובלי לשנת 2020, 82% מהארגונים חוו בשנה האחרונה אירוע של השבתה, אובדן נתונים, או שניהם יחד - זאת לעומת 76% בלבד אשתקד. העלות הממוצעת של אבדן הנתונים בתקופה זו עומדת על יותר ממיליון דולר, והעלות של זמני ההשבתה זינקה ב-54% בין שנת 2018 ל-2019. הדבר מתבטא באובדן הכנסות, פגיעה בפריון העבודה ואיבוד הזדמנויות עסקיות.

כדי להבין מה גורם לעלייה המדאיגה באובדן נתונים ובזמני השבתה, עלינו לקחת בחשבון את השינויים המהירים שחלים בסביבות המחשוב הארגוניות. אין ספק כי הצמיחה המהירה בקצב ריבוי הנתונים, וכן ריבוי השירותים והיישומים בסביבות מחשוב קצה, בליבת מרכזי הנתונים ובסביבות מרובות-עננים, מקשות מאוד על אנשי ה-IT להגן על הנתונים בצורה רציפה ויעילה.

המורכבות של סביבות מחשוב היא תוצר ישיר של המעבר לשירותים מבוססי יישומים. ככל שארגונים מתקדמים לעבר אספקה מהירה וגמישה יותר של אפליקציות לשוק, כך משנים הקונטיינרים, SaaS ו- Cloud-Native Applications את הדינמיקה של ההגנה על נתונים.

כמו כן, טכנולוגיות מחשוב קצה כמו IoT גורמות לייצור חסר תקדים בהיקפו של נתונים. ערים חכמות, כלי רכב אוטונומיים, מכשירים רפואיים וחיישנים מסוגים שונים – כל אלה מייצרים נפחי מידע עצומים המציפים את פני המרחב הדיגיטלי. בעתיד הלא מאוד רחוק, יהיו יותר נתונים השוכנים במיקומי קצה מאשר בכל העננים הציבוריים יחד, מה שצפוי ליצור עומס מוגזם על תשתיות הגנת המידע ולהקשות מאוד על צוותי IT שינסו לנהל את המידע בצורה יעילה, מוגנת ומאובטחת.

ממצאי סקר הגנת הנתונים מראים, כי ככול שמערך ההגנה של הארגון מורכב יותר, כך עולה הסבירות לאירועים משבשים של אבדן נתונים, השבתת מערכות, והנזקים הנלווים אליהם. 80% ממשתתפי הסקר דיווחו כי הם משתמשים בפתרונות הגנת נתונים ממספר ספקיות שונות. האירוניה היא שארגונים אלו ככל הנראה משקיעים יותר זמן, כסף ומשאבי כוח אדם כדי להגן על הנתונים והיישומים שלהם, ובכל זאת עלויות אבדן הנתונים וזמני ההשבתה שלהם גבוהים משמעותית משל ארגונים אחרים שהעדיפו לעבוד עם ספק הגנת נתונים יחיד.

יתרה מזאת, מרבית הנשאלים הביעו חוסר אמון בפתרונות שהם משתמשים בהם כעת לשחזור נתונים עקב מתקפת סייבר, לעמידה בתקנות ורגולציה, ולעמידה בדרישות העתידיות בנושא הגנה על נתונים. אין זה מפתיע ששני שליש מהארגונים חוששים שהם ימשיכו לחוות שיבושים גם במהלך 12 החודשים הבאים.

כדי להילחם במורכבות היתר של ההגנה על נתונים, ועל ידי כך להקטין את הסיכון לאובדן נתונים והשבתת מערכות, ארגונים זקוקים לפתרונות פשוטים, אמינים, יעילים, אוטומטיים וניתנים להרחבה. הדבר חיוני כדי לאפשר הגנה יעילה על יישומים ונתונים ללא קשר לפלטפורמה או לסביבות השונות בהן נמצאים עומסי העבודה.

פתרונות אלה צריכים לסייע לארגונים להבטיח עמידה ברגולציה ולשפר את אבטחת המידע בסביבות ענן היברידי או Multi-Cloud. בנוסף, יהיה עליהם לספק את יכולת הגדילה שתידרש לארגונים כשעומסי העבודה והיקפי הנתונים שלהם יגדלו במהלך השנים.

נכתב ע״י רמי כץ, סגן נשיא לניהול מוצר, דל טכנולוגיות

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית