פיילוט מנהרת חיטוי נגד קורונה מתקיים בבלומפילד

הטכנולוגיה הישראלית, שפותחה באוניברסיטת בר אילן, הופכת מים לחומר חיטוי עוצמתי וכך מבקשת לסייע להחזיר לשגרה אירועי תרבות וספורט גדולים. סוכם כי הפיילוט יימשך עד סוף משחקי ליגת הכדורגל.

ד"ר ערן אברהם וד"ר יצחק כהן, שניים מהחוקרים שפיתחו את הטכנולוגיה למנהרת החיטוי. תמונה: יוני רייף

חוקרים מאוניברסיטת בר אילן פיתחו טכנולוגיה שהופכת מים לחומר חיטוי עוצמתי באמצעות אלקטרודות. החומר מאפשר לחטא משטחים רחבים בבתי חולים, בנייני מסחר ומשרדים, אתרי ספורט, מוסדות חינוך ותרבות ועוד. על פי החוקרים, מדובר בחומר ירוק שהוכח כיעיל גם כנגד נגיף הקורונה, והוא יכול להוות תחליף לחומרים כימיים רעילים הנמצאים בשימוש יומיומי.

את מנהרות החיטוי ומכשירי האוטומיזציה מייצרת חברת RD Pack מכרמיאל. המנהרות כוללות מערכת מובנת של התזה בעירפול (אירוסול) המתיזה את חומר החיטוי על האנשים העוברים בהן ועל כל משטחי המגע, לרבות אלו שאינם חשופים באופן ישיר לראשי ההתזה. הן מיועדות לסייע למקומות הומים, בהם עוברים מאות ואף אלפי אנשים ביום, להתגונן מפני נגיף הקורונה ומפני נגיפים נוספים העלולים לגרום לתחלואה.

הפיילוט החל במשחק שנערך ביום שבת האחרון באצטדיון בלומפילד וזכה לתגובות אוהדות. סוכם, כי הוא יימשך בבלומפילד עד סוף משחקי הליגה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית