OurCrowd נלחמת במגפות עולמיות

משיקה קרן חדשנות בהיקף 100 מיליון דולר. כעשרים חברות פורטפוליו מטעמה כבר עובדות על פיתוח פתרונות לאתגרי משבר הקורונה.

Photo by Yuriko Nakao/AFLOR/Reuters

פלטפורמת ההשקעות הגלובלית, OurCrowd, הכריזה על השקת קרן חדשנות להתמודדות עם מגפות עולמיות. הקרן מתכננת לגייס 100 מיליון דולר להשקעות בפתרונות טכנולוגיים דחופים עבור צרכים עסקיים, חינוכיים וחברתיים שנוצרים על ידי מגפות ומצבי חירום בריאותיים אחרים. היא פתוחה להשקעות של משקיעים פרטיים ומוסדיים כאחד. 

הקרן תשקיע בחברות סטארט-אפ חדשות וכן בחברות נבחרות מתוך הפורטפוליו של OurCrowd. ההתמקדות שלה תהיה בתחומי מניעה ובלימה (חיסונים, בדיקות, הגנה אישית), טיפול וריפוי (דיאגנוסטיקה, ניטור מרחוק, רפואה דיגיטלית), והמשכיות תוך צמצום שיבושים (עבודה ולימוד מרחוק, אוטומציות תוכנה, אימונים ביתיים, אבטחת סייבר ועוד). היא תנוהל ע"י ד"ר מוריס לסטר, ד"ר מורי בלומנפלד, ודויד סוקוליק, מומחי טכנולוגיה וחדשנות רפואית.

הפורטפוליו של הקרן כולל כבר למעלה מ-20 חברות שמפתחות פתרונות להקלה על משבר הקורונה. ביניהן ניתן לציין את MigVax העובדת על פיתוח חיסון, Zebra Medical Vision שפיתחה מערכת AI לאבחון ולכימות ממצאי הנגיף בצילומי CT של בית החזה, ו-Kryon שפיתחה תהליך רובוטי אוטומטי להעברה ולאימות של מיליוני תוצאות של בדיקות קורונה בשבריר מהזמן הראשוני.

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd, מסר כי "ההתפשטות המהירה של מגפת הקורונה נתנה תוקף לחזון שלנו אודות עולם דיגיטלי מקושר שערוך לפתור כל משבר באמצעות תקשורת גלובלית ותגובה מהירה. כדי שנוכל להשיב את העולם למסלול, יש עתה צורך דחוף בחדשנות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית