קספרסקי: יותר ממחצית תעבורת המיילים - ספאם

מחקר חדש של חברת הסייבר קספרסקי חושף נתונים מקיפים על מגמות דואר הזבל ומתקפות הפישינג ברחבי העולם, ומדגים כיצד אירועים בינלאומיים גדולים משמשים האקרים למתקפות סייבר וניסיונות התחזות.

קספרסקי: יותר ממחצית תעבורת המיילים - ספאם

BIGSTOCK/Copyright: TeroVesalainen

על פי הדו"ח, במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020 מנעו מערכות האנטי-פישינג של קספרסקי למעלה מ-119 מיליון ניסיונות דיוג - הפנייה של המשתמשים לדפי אינטרנט מזויפים על מנת לגנוב מהם פרטים או להדביקם בנוזקות. שיעור המשתמשים שהותקפו מסך משתמשי קספרסקי בעולם עמד על כ-8.8 אחוזים.

עוד עולה מהדו"ח כי צרפת, יוון ופורטוגל התמודדו עם יותר משליש מסך ניסיונות תקיפות הפישינג שזיהתה ומנעה קספרסקי. הענפים המותקפים ביותר ברבעון הראשון של 2020 היו ענף המסחר המקוון (18.12% מסך ניסיונות התקיפה) ופורטלי תוכן בינלאומיים (16.44% מסך הניסיונות). הרשתות החברתיות והבנקאות הדיגיטלית אינן נמצאות הרחק מאחור, עם נתונים של 13.07% ו-10.95% מסך ניסיונות הפישינג בהתאמה. נתונים אלו מהווים עדות ליכולתם של האקרים לזהות באופן מדויק את מאפייני השימוש באינטרנט בתקופת הקורונה: צריכת חדשות מוגברת, קניות אונליין במקום בחנויות, התחברות מרחוק לשירותי בנקאות, ושימוש ברשתות חברתיות בשל הריחוק החברתי הכפוי.

בנוגע לתעבורת הספאם בחשבונות המיילים, מצאה קספרסקי כי 54.61% מתעבורת המיילים במהלך הרבעון הייתה ספאם – דואר זבל. יתר על כן, כ-50 מיליון הודעות אימייל הכינו צרופות זדוניות.

בתוך כך, מחקר של מערכת מניעת ההונאות של החברה העלה, כי במהלך שנת 2019 כולה, אחת מכל 50 עסקאות מקוונות (מסחר אלקטרוני ופעולות בנקאות דיגיטלית) הייתה הונאה. כשני שלישים מסך המקרים היו ניסיונות לקבלת גישה לפרטי חשבונות ומשתמשים אישיים באמצעות יישומים זדוניים או באמצעות אפליקציות שליטה מרחוק. בין יישומי השליטה מרחוק דרכן בוצעו ניסיונות ההונאה: AnyDesk, TeamViewer, AirDroid ו-AhMyth.

אולי יעניין אותך גם