לטביה ואסטוניה רוכשות משגרי רימונים חדשניים

מדובר על דגם קרל-גוסטב M4, הגרסה האחרונה של מערכת הנשק הניידת תוצרת שוודיה. המשגרים יסופקו למדינות הבלטיות במהלך שלוש השנים הבאות.

חברת סאאב השוודית תספק לצבאות לטביה ואסטוניה משגרי רימונים מדגם קרל-גוסטב M4 במהלך השנים 2021-2024. האתר Polygon מדווח כי ההזמנות נעשו כחלק מהסכם מסגרת שנחתם ביוני 2019, המאפשר לשוודיה, לטביה ואסטוניה לבצע הזמנות לכלי נשק אלו במהלך תקופה של עשר שנים.

יורגן יוהנסון, ראש תחום העסקים של סאאב דינמיקס, מסר כי "לשתי המדינות היסטוריית שימוש במערכת קרל-גוסטב של למעלה משני עשורים. אנו מצפים לחזק עוד יותר את יכולות הלחימה היבשתית שלהם עם הגרסה האחרונה של המערכת".

הקרל-גוסטב M4 מהווה את הגרסה האחרונה של מערכת הנשק הניידת  והרב-תפקודית. גרסה זו מייצרת למשתמשים מגוון רחב של אפשרויות מגע, ומאפשרת לכוחות להישאר זריזים ויעילים בתרחישים שונים. המערכת מציעה רמת דיוק גבוהה יותר, משקל קל יותר ותאימות לחידושים עתידיים. ה-M4 תואם גם למערכות ראייה חכמות ולפיתוחים טכנולוגיים עתידיים, כמו חימוש מתוכנת-מראש. מאז ההשקה בשנת 2014, חתמה חברת סאאב על חוזים עם 13 מדינות שונות עבור מערכת זו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית