סקר: חלק ניכר מתקציבי הIT לא משתנים בגלל הקורונה

bigstockphoto

למרות משבר הקורונה, לא כל תקציבי ה- IT מקוצצים. כמעט 38 אחוז מהעסקים שומרים על תקציבי ה- IT שלהם ללא שינוי או מגדילים אותם בפועל, כך לפי סקר חדש. נתונים של Yellowbrick מבוססים על תגובות של יותר מאלף מנהלי IT ומנהלי IT ארגוניים, חשפו את סדרי העדיפויות שלהם בתשתיות בעידן זה של אי ודאות כלכלית. 

"הסקר העלה כמה מגמות בהן אנו מבחינים לאחרונה הקשורות למהירות שבה חברות עוברות לענן ומשקיעות באנליטיקה. למעשה, יותר ממחצית הארגונים מאיצים את מעברם לענן לנוכח אתגרי COVID-19," אמר ג'ף ספייסר מYellowbrick Data.

"אבל מה שבאמת בולט הוא שכמעט 55 אחוז מהעסקים בוחנים אסטרטגיית ענן היברידית עם שילוב של פתרונות ענן ומקומיים. זה מראה בבירור כי אסטרטגיית ענן טהורה אינה מה שרוב הארגונים מחפשים - ומאמתת את מה שהלקוחות שלנו אומרים לנו על שיטות העבודה המומלצות שלהם. אלו המשלבות בין גישות בענן לבין תוכניות מקדימות לאתגרים הגדולים ביותר בתשתיות נתונים שלהם."

עבור מובילי IT ארגוניים, השקעות בתשתיות נתונים ואנליטיקה הן בראש סדר העדיפויות. מודרניזציה של מחסני נתונים חשובה עבור כמעט 90 אחוז מהעסקים השנה. עבור 55 אחוז זה חשוב מאוד, ועבור 35 אחוזים נוספים זה קצת חשוב. קבלת ערך עסקי רב יותר מאגם הנתונים חשובה עבור יותר מ- 95 אחוז מהעסקים, כאשר 61 אחוזים אומרים שזה חשוב מאוד ו -35 אחוזים נוספים אומרים שזה קצת חשוב. עבור כמעט שני שליש מהנשאלים, השקעות בתשתיות אנליטיות חשובות, כאשר 27 אחוזים משקיעים הרבה יותר ו-37 אחוזים נוספים משקיעים מעט יותר.

אלה ארבע הסיבות שמקבלי החלטות IT מצביעים עליהן כמזרזות השקעה. 73 אחוז מהנשאלים רוצים ביצועים טובים יותר. 54 אחוז רוצים פיתרון קל יותר לשימוש. 52 אחוז רוצים פיתרון פחות יקר. 48 אחוזים אומרים כי יישומים ארגוניים חדשים דורשים פתרונות חדשים. 

למרות ארגונים המחבקים את הענן, עדיין קיימת ספקנות מסוימת. 27 אחוז אומרים כי הם לא סומכים על ספקי ענן ציבוריים שיעדיפו את צרכיהם העסקיים. אין זה מפתיע כי הפחתת סיכונים נותרה שיקול קריטי, כאשר 82 אחוז מהנשאלים אמרו שהם רוצים שאפשרויות היברידיות או ריבוי עננים יפחיתו סיכון מהשקעות הענן שלהם. 67 אחוזים נוספים אמרו שהם לא יסמכו על אף ספק ענן יחיד בכל הקשור לפעילות העסקית שלהם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית