צה"ל החל לפרוס מערכות תקשורת אחודה של סיסקו 

צה"ל החל לפרוס מערכות תקשורת אחודה של סיסקו 

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: טלי שגיא

חברת סיסקו מספקת לצה"ל מערכות תקשורת אחודה (UC). הפריסה החלה בתקופת הקורונה, החל מחודש מרץ, וכיום נפרסו בצה"ל כמה עשרות מערכות. הצפי הוא להגיע למספר מאות מערכות עד סוף שנה. היכולת לשתף פעולה על בסיס קול, וידאו ונתונים עתידה לשפר את המודעות המצבית ולהאיץ את זמן ההחלטה המבצעית בצבא.

Cisco Unified Communications היא מערכת תקשורת מבוססת IP המשלבת מוצרים ויישומים של קול, וידאו, נתונים וניידות. היא מאפשרת תקשורת יעילה ובטוחה יותר ויכולה לשנות את האופן בו הזרועות של צה"ל מתקשרות זו עם זו. "תקשורת מאוחדת, בה הקול עובר דרך רשת ה- IP של הצבא, משפרת את יכולת המשימה ומאפשרת טרנספורמציה עסקית על ידי הפעלת שירותים חדשים כמו טלפונית IP, יכולות שיחת ועידה כולל מדיה עשירה, ועידת וידיאו IP ועוד", כותבים בפרסום של סיסקו בנוגע לצבא האמריקני שגם רכש מערכת זו. 

"על ידי ניצול היכולות של סיסקו בתחום אבטחת הרשת, הצבא יכול לספק באופן מאובטח שירותים קריטיים ברחבי הארגון. בנוסף, על ידי שימוש ברשת ה- IP כפלטפורמה לתקשורת אחידה, הצבא יכול להציג במהירות ובעלות נמוכה שירותי תקשורת חדשים המגדילים את הפרודוקטיביות ומשפרים את שיתוף הפעולה." 

הפתרון של סיסקו מאפשר, כאמור, רשת אחודה לשיחות וידאו, קול, והעברת נתונים בין זרועות צה"ל על תשתית אחודה. לא עוד רשת נפרדת לכל זרוע. המערכת מאפשרת יחידות קצה אישיות מבוססות מחשב, מערכת ייעודית של סיסקו ומערכות חדר. המעבר לIP מלא מאפשר ועידה מרובת משתתפים מנוהלת באופן מלא, הצפנת מידע קצה לקצה, שילוב יחידות קצה מבוססות תוכנה מהמחשב, מרכזיה כשרת SIP ארגוני, שרידות גיאוגרפית של הליבה (יתירות), שילוב אפליקציות ומערכות צד ג' (click to call outlook), שילוב CRM וERP ושילוב אפליקציות ייעודיות של הלקוח, הקלטת שיחות וביצוע לוגאין מכל מקום. 

בהקשר הצבא האמריקני מונים בסיסקו מספר יתרונות. גישה מהירה למידע לקבלת החלטות טובה יותר. ניידות. תקשורת הניתנת לפריסה מהירה ותפישת 'הכל IP' להוזלת עלויות תפעול. המערכת מאפשרת לצבא האמריקני לחבר כוח נפרס לרשת הליבה בזמן מהיר מאד. "חבילת התקשורת המאוחדת של סיסקו עבור צבא ארה"ב כוללת כלי תקשורת ושיתופי פעולה לטלפוניית IP, נוכחות, מרכזי קשר, ועידת וידיאו, Cisco TelePresence, שיתוף פעולה באינטרנט וניידות", כותבים בפרסום של סיסקו. 

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022