"אמא, אני לא רוצה חיישן" 

הקהילה הישראלית נגד פריסת רשתות דור-5 הגיעה לכיכר רבין. המחאה שנערכה אתמול (א') כללה גם התנגדות לרעיון של נתניהו להשתיל חיישנים בילדים לצורך שמירת מרחק בקורונה. "אמא, אני לא רוצה חיישן", העידה אחת הדוברות בעצרת המחאה ביחס לילדה שלה בת שלוש. "איך אני יכולה להבטיח לבת שלי שלא יכנס לה חיישן לגוף?", שאלה הדוברת. "[...] אם אנחנו לא נעמוד כחומה (מול הממשלה) יכניסו להם (לילדים) חיישן לגוף."  מחאה דומה התקיימה גם בחיפה בימים האחרונים. 

קבוצת ההתנגדות ל5G תפסה תאוצה בעיקר בחודשים האחרונים לאור התפרצות מגיפת הקורונה. במקרה אחד אף נעצר אזרח ישראלי ברחובות בשל התבטאויות אלימות נגד תשתיות סלולר. הקבוצה גדלה עד כדי כך שפייסבוק סגרה את הקבוצה שעברה לטלגרם. הקבוצה הישראלית היא אחת מיני רבות בעולם. בבריטניה פעילים עברו לממד הפיזי ושרפו תרנים סלולריים ואף איימו והציקו לעובדי חברות סלולר. בישראל הקבוצה נוקטת כאמור במחאות חוקיות בממד הפיזי והוירטואלי. 

החשש העיקרי, פרט להפעלת אלימות נגד תשתיות ואנשים בתחום הסלולר, הוא שהמחאה הציבורית תתפשט ותגרום לעיכובים בפריסת אנטנות דור 5. האנטנות צריכות להפרס בתחומים של מועצות מוניציפליות. והחשש הוא שמחאות מול בתים של ראשי רשויות יביאו לעיכוב בפריסה. הקבוצה למשל מפעילה מחאה נגד תשתיות גלים מילימטריים המוקנות באור יהודה. כאמור גם בחיפה ואשקלון יש התנגדות תושבים. ישנם עוד מספר ישובים בארץ שגם נמנעים מהתקנת אנטנות סלולריות בגלל התנגדות תושבים. אם המגמה תתפשט, משרד התקשורת יצטרך להתמודד עם שיח שלילי בכלי התקשורת המסורתיים והחדשים סביב הנושא. 

המחאה של הקבוצה נגד דור 5 אינה מתבססת על הוכחות מדעיות. נהפוכו. מרבית המחקרים שבוצעו סביב השאלה האם קרינה בלתי מייננת בכלל, וקרינה מטכנולגיית דור-5 בפרט - גורמת למחלות, הגיעו למסקנה שאין הוכחות לכך. גם לא מחקרים שבוצעו סביב גלים מילימטריים שהיא טכנולוגיה נפרדת לדור 5. עם זאת, החשש מהטכנולוגיה החדשה כאמור תופס תאוצה בישראל , בעיקר לקראת תחילת הפריסה של התשתיות. 

אולי יעניין אותך גם