לוקהיד מרטין מגבירה את קצב ייצור מטוסי ה-F-35

האטה בייצור מטוסי החמקן בשל משבר הקורונה. החברה הנהיגה הסדרי עבודה חדשים הכוללים שינויים בלוחות הזמנים במפעלים, וכן הגדילה תשלומים לספקים.

 

לוקהיד מרטין מגבירה את קצב ייצור מטוסי ה-F-35

REUTERS/USA TODAY NETWORK

 

חברת לוקהיד מרטין הודיעה על סדרת צעדים שנועדה להתמודד עם ההאטה בקצב ייצור מטוסי החמקן F-35, הנובעת ממשבר הקורונה.

בסוף השבוע האחרון, הודיעה החברה כי הנהיגה שינויים בלוחות הזמנים במפעלי הייצור, נמנעה מפיטורי עובדים מומחים והגבירה את שיעורי התשלומים לספקים קטנים ובינוניים, כדי לעמוד בלוחות הזמנים של אספקת מטוסי הקרב לצבא ארה"ב ולכוחות זרים.

בהודעת החברה נאמר, כי היא הגיעה להסכמים עם האיגודים המקצועיים של המכונאים ושל עובדי תעשיות התעופה והחלל לעריכת שינויים זמניים בסדרי העבודה במתקני הייצור בפורט וורת', טקסס. כך למשל, על פי הסידור החדש, כל משמרת תחולק לשלוש קבוצות עובדים, כאשר כל קבוצה תעבוד במשך שבועיים רצופים ולאחריה תצא לחופשה בת שבוע. עובדים שיעבדו שעות נוספות, מעבר למכסות, יקבלו תוספות שכר מיוחדות. כך מתכננת החברה להתגבר על ההאטה בקצב הייצור, שנגרמה בשל עיכובים באספקת חלקים וחלפים בעקבות מגיפת הקורונה.

מישל אוונס, סגנית נשיא לוקהיד מרטין, מסרה כי "אלו הם ימים מלאי אתגרים, אך נהלי העבודה החדשים ושימור העובדים בעלי המומחיויות הייחודיות יבטיחו אספקה סדירה של מטוסי הקרב ללקוחות. צוות יצרני ה-F-35 הוא הטוב בעולם מסוגו, ואנו נמשיך לעמוד בהסכמים עם לקוחותינו".

לפי ה-UK Defense Journal, הסדרי העבודה החדשים יהיו בתוקף עד ה-4 בספטמבר. אז תעריך החברה מחדש את המצב, ותקבל החלטות חדשות במידת הצורך.

אולי יעניין אותך גם