הIOT מגיע לדבוראים: חברת BeeHero גייסה 4 מיליון דולר

techcrunch.com

המוצר אותו פיתחה חברת BeeHero משלב אלגוריתמיקה, מערכת Big Data, ורכיב IoT פשוט וזול מבוסס תקשורת המאפשרת איסוף נתוני כוורת דבורים ומידע סביבתי. "הנתונים זורמים מהכוורות ונשמרים בענן, מנותחים באמצעות אלגוריתמים של למידת מכונה והמידע מדווח למגדלי הדבורים בזמן אמת ומאפשר להם לזהות ולטפל בבעיות במהירות וביעילות. זיהוי מוקדם של בעיות בכוורות ומתן טיפול ומענה מהיר לתופעות אלו, מאפשר מניעת נזק בכוורות והשבחה של כוורות לאורך זמן", כותבים בפרסום של גיקטיים. 

"זה משחק מתמטיקה, משחק הסתברותי," מסביר המנכ"ל והמייסד עומר דוידי לאתר techcrunch. "עיצבנו את הדגם של הבעיה, והגורמים העיקריים שמשפיעים עליה הם, האחד, איך אתה מקבל דבורים יעילות יותר בשדה, ושנייה, מה הדרך היעילה ביותר לפרוס את הכוורות. 

"אנו אוספים נתוני טמפרטורה, לחות, צליל ויש מד תאוצה. לצורך האבקה אנו משתמשים במלכודות אבקה וראיית מחשב כדי לבדוק את כמות האבקה המובאת למושבה. אנו משלבים את זה עם נתוני מיקרו-אקלים ומידע אחר, וההתנהגויות והדפוסים שאנו רואים בתוך הכוורות מתואמים עם דברים אחרים. רמת הלחץ של המלכה, למשל. בדקנו זאת על אלפי כוורות; זה כמעט כמו שהדבורים אומרות לנו, 'יש לנו בעיית עם המלכה'."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית