הודו רוכשת מסוקים נגד צוללות

המהלך ההודי נועד להחליף את מערך מסוקי הנצ"ל (נגד צוללות) הרוסי המיושן מדגם Ka-28 אותו מפעיל הצי יחד עם מסוקים אחרים. ההודים רואים באיום התת מימי כאיום משמעותי, במיוחד לאור בניין כוח הצוללות הסיני 

בימים האחרונים הודיעה חברת המסוקים סיקורסקי היא עסקת רכש מסוקים נגד צוללות סוכמה עם הודו. במסגרת העסקה תרכוש הודו 24 מסוקים מדגם MH-60R Sea-Hawk במחיר של 905 מיליון דולר, לאחר שהסכם זה אושר בין הממשל ההודי והאמריקאי בפברואר 2020. 

המסוקים שנרכשו על ידי הודו הם הגרסה הימית של מסוקי ה- Black-Hawk. יוצרו למעלה מ- 340 מסוקים מדגם זה עבור ציים בעולם, בהם הצי האמריקאי, האוסטרלי, הדני והסעודי. מסוקים אלו, המופעלים מסיפונם של כלי שיט, הם בעלי יכולת לגילוי צוללות באמצעות סונר טובל ואמצעים אחרים, וכן בעלי יכולת לשיגור אמצעי תקיפה נגד הצוללות כדוגמת פצצות עומק וטורפדו. 

לא ידוע האם במסגרת העסקה רכשה הודו גם טורפדו עבור המסוקים או שישולב בהם טורפדו אחר. חברת סיקורסקי תספק להודו, במסגרת העסקה, שלושה מסוקים במהלך 2021 ו- 21 מסוקים בין השנים 2022 עד 2024. המסוקים החדשים יצטרפו לסד"כ המסוקים של חיל האוויר ההודי, המונה למעלה מ- 200 מסוקים וכ- 50 מטוסי קרב וסיור מדגמים שונים. 

המהלך ההודי נועד להחליף את מערך מסוקי הנצ"ל (נגד צוללות) הרוסי המיושן מדגם Ka-28 אותו מפעיל הצי יחד עם מסוקים אחרים. ההודים רואים באיום התת מימי כאיום משמעותי, במיוחד לאור בניין כוח הצוללות הסיני והגברת נוכחות הצי הסיני באוקיינוס ההודי באמצעות צוללות וכלי שיט לא מאויישים

רכש המסוקים החדשים מצטרף לרכש ההודי בארצות הברית של 12 מטוסי סיור ימיים וגילוי צוללות מדגם Poseidon P-8 ב- 2019 (עסקה בגובה של כ- 2.1 מיליארד דולר). ארבעה מטוסים מדגם זה נמסרו לצי ההודי בראשית השנה. מטוסי הסיור הימי שנרכשו נושאים גם טילים נגד ספינות מדגם Harpoon ואמצעים נוספים. 

הפעלת מטוסי הסיור בטווחים רחוקים מהחוף יחד עם הפעלת המסוקים החדשים מסיפוני כלי השיט ההודים יאפשרו להודים מעטפות גילוי והתרעה רחוקות טווח כנגד הצוללות הסיניות והצוללות הפקיסטניות הפועלות באוקיינוס ההודי ומהוות איום על הודו. במסגרת ההסכם שנחתם בפברואר בין המדינות סוכם על רכש שישה מסוקים נוספים מדגם אפאצ'י (ב- 980 מיליון דולר), מטוסי תובלה מדגם C-130 ועוד. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות