בורסת המוות: רצח תינוקת ישראלית - הרש"פ שילמה לו כ750,000 ש"ח 

REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa

היום לפני 18 שנים נרצחה התינוקת סיני קינן, בפיגוע התאבדות ב"אם המושבות" בפתח תקווה. יחד איתה נרצחה רותי פלד. "בתמורה וכפרס על רצח התינוקת, הרש"פ משלמת למתכנן הפיגוע משכורת חודשית בסך 7,000. עד כה שילמה הרש"פ לרוצח סכום מצטבר בסך 756,200, רק משום שרצח יהודים", כותבים באתר palwatch. 

האם רוצח סיני קינן ורותי פלד היחיד? ובכן, הרש"פ משלמת כמעט לכל רוצח יהודים תשלום חודשי, תלוי במקרה. ככל שיושבים יותר בכלא הישראלי - מקבלים יותר. ויש גם פיצוי חודשי לאשה ולילדים. ואם זה לא מספיק, אז רק שתדעו, כי בקרוב אזרחי ישראל הולכים לממן את התשלומים האלו. איך? באמצעות הלוואה שהממשלה החליטה להעניק לרשות הפלסטינית מכספי משלמי המיסים בישראל. למה הלוואה? כי נתניהו חושב שהרשות הפלסטינית לקראת קריסה כלכלית, והוא לא יכול לשלם מכספי מיסים פלסטינים כלואים בישראל בגלל החוק לקיזוז משכורות שעבר ב2018 (על אף התנגדותו). אז איך עוקפים? כאמור, נותנים הלוואה. 

האם הרש"פ לקראת קריסה פיננסית? ובכן, בדיקה של אתר palwatch מעלה כי המציאות לא ממש תואמת הנרטיב של ממשלת ישראל. "בעת שהרש"פ מתחננת לסיוע כספי, מכון 'מבט לתקשורת פלסטינית' מצא כי ברבעון הראשון של 2020, הכנסות הרש"פ עלו בכ-1.25 מיליארד ש"ח לעומת אותה תקופה ב-2019, והדבר מהווה עליה של 47%", כותבים באתר

"הנה כי כן, מצד אחד ירדו ההכנסות ממסים בישראל לשפל, ומספר מקבלי דמי האבטלה זינק והגיע מעל מיליון אזרחים, וישראל נדרשת להוציא מאות מיליוני שקלים לעידוד המשק ולמציאת מקורות תקציביים לפיצוי אלפי עצמאים שטרם זכו למענה; ומנגד הכנסותיה של הרש"פ דווקא עלו בכ-1.25 מיליארד ש"ח ברבעון הראשון לשנת 2020 ולא היו לה הוצאות רפואיות מיוחדות הקשורות למגיפת הקורונה. בנסיבות אלה, נכונותה של ישראל לתת הלוואה של 800 מיליון שקלים לרש"פ הינה תמוהה, ואין אלא להניח כי האישור ניתן על יסוד טענות שווא של הרש"פ בדבר מצבה הכלכלי הרעוע."

בשנת 2019 הרש"פ הוציאה לא פחות מ- 669 מיליון ש"ח על תגמולים למחבלים. אם ישראל תעביר את ההלוואה לרש"פ, יוצא מכך, שמשלם המיסים הישראלי הוא זה שיתגמל בפועל מחבלים פלסטינים שרצחו ישראלים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית