ניסוי מוצלח של יירוט מטוס באמצעות נשק לייזר בארצות הברית

https://www.dvidshub.net/video/753776/uss-portland-lpd-27-tests-lwsd

במהלך הימים האחרונים בוצע ניסוי באוקיינוס הפאסיפי מספינת הצי האמריקאי לבחינת נשק לייזר רב עוצמה. נשק הלייזר, המבוסס על רכיבי solid-state, מיועד להשמיד כלי טיס וטילים. במסגרת הניסוי שבוצע מהאונייה האמפיבית USS Portland (LPD-27), נורתה קרן לייזר לעבר כלי טיס לא מאוייש. קרן הלייזר השמידה את כלי הטיס במהלך מעופו.

על פי הערכת מומחים מדובר בקרן לייזר בעוצמה של 150 קילו-וואט. זהו אינו הניסוי הראשון ביירוט מטרות באמצעות לייזר בצי האמריקאי, ב- 2017 בוצע ניסוי דומה במפרץ הפרסי בלייזר בהספק של 30 קילו-וואט. הצי האמריקאי החל לפני מספר שנים בפיתוח נשקי לייזר מתוך ראייה עתידית, כי בשדה הקרב העתידי ישמש נשק הלייזר כאמצעי נשק להגנה מפני כלי טיס וטילים ואף ישמש ככלי נשק לפגיעה ונטרול כלי שיט, בדגש כלי שיט קטנים

השימוש בנשק הלייזר יאפשר התמודדות עם מצבי הרוויה הן לשם הגנת כלי השיט מתקיפות אוויריות והן להגנתו מתקיפת כלי שיט קטנים, בתרחישים של הרוויית מטרות, דוגמת אלו הצפויים לצי בהתמודדות מול חיל הים של משמרות המהפכה במפרץ הפרסי או מול סין בים סין הדרומי. נשק הלייזר זול משמעותית מפתרונות של טילים, שמחירם, תחזוקתם והפעלתם יקרה ומורכבת מחד, ומוגבלים יחסית ביכולתם להתמודד מול תרחישים של הרוויה. 

מעבר לכך, נשק הלייזר רובסטי בפתרון שהוא מציע מול שדרוגים של אמצעי הלחימה של היריב, כדוגמת שיפורים בראשי הביות של טיליו, מסלולי שיוט מתוחכמים (כגון תמרוני התחמקות), ושיפור מהירות הטילים לרבות יכולות נטרול טילי אוייב על קוליים (כדוגמת אלו הנמצאים בשימוש בציי רוסיה, סין וככל הנראה בעתיד גם באיראן). נשק הלייזר, שטרם ידוע מועד כניסתו לשירות מבצעי ממשי, צפוי לחולל מהפכה של ממש בצי האמריקאי, כך לדברי מפקד אוניית ה- LPD-27.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית