עשור וחצי אחרי רפאל: צבא ארה"ב חושף משוטט משוגר ממטול רימונים

בארה"ב חושפים קונספט שהוצג על ידי רפאל הישראלית כבר ב2004. ברפאל החליטו לא לפתח את הקונספט למוצר מבצעי והלכו על ה"מעוז" במקום. בארה"ב רוצים כנראה לחוש את השוק 

US Army ARL unveils GLUAS concept

מעבדת המחקר הצבאי של המטה לפיתוח יכולות לחימה בצבא ארה"ב (ARL) חשפה בסוף חודש אפריל האחרון פרטים על מערכת כטב"ם לשיגור רימונים (GLUAS). האתר Janes מדווח כי ה- GLUAS מתוכנן לשיגור כמו קליע באמצעות משגר רימונים רגיל של 40 מ"מ לצורך איסוף נתוני מודיעין, מעקב וסיור.

מעבדת המחקר הצבאי ציינה כי תפתח שתי גרסאות למערכת GLUAS: מערכת מצנחי רחיפה עם מדחפי להב מתקפלים וכנפי מצנחי רחיפה מדגם Mylar, וכן מערכת בצורת מסוק המרחף על סט מסובב של רוטורים קואקסיאליים. לאחר שיגורה, המערכת תוכל להגיע לגובה של עד 2,000 רגל (609 מטרים), עם טווח של 2 ק"מ ויכולת שהייה באוויר של עד 90 דקות.

המערכת כוללת כטב"ם ארוז המשוגר בדחף שלאחר שהוא מגיע לגובה הרצוי הוא מופרד מאריזתו. אזי, הכטב"ם מרחיב את כנפיו ואת מצנחיו וטס במהירות המוגדרת על ידי מפעיל המערכת. מטענים ייעודיים שנושאת המערכת הם מצלמה וחיישנים כמו מד תאוצה, גירוסקופ ומגנטומטר למטרות איסוף נתוני מודיעין, מעקב וסיור. ניתן להוסיף למערכת גם מקלט GPS ומעבד מיקרו ובקר טיסה מבוסס מעבד התומך בתקשורת שמע או חזותית לאחד או יותר מפעילים באמצעות מערכת בקרת קרקע (GCS). הכטב"ם ניתן לשליטה מרחוק באמצעות בקר כף יד או בשימוש בנקודות ציון של ניווט מתוכנת מראש.

בנוסף, מעבדת המחקר הצבאי הודיעה כי הגישה בקשה לרישום פטנט על התכנון בחודש מרץ והיא מצפה להתחיל בפיתוח ובחינת המערכת בהמשך השנה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית