60 שנה ליום הבאתו לישראל של אדולף אייכמן

"את הצוות המבצעי של כוח המשימה אפשר היה לגייס ממקור אחד בלבד: יחידת המבצעים של שירות הביטחון", אומר ראש השב"כ, נדב ארגמן

60 שנה ליום הבאתו לישראל של אדולף אייכמן

דוברות שב"כ

מדברי ראש השב"כ, נדב ארגמן לציון 60 שנה ליום הבאתו לישראל של אדולף אייכמן: "היום לפני 60 שנים בדיוק, המריא מטוס "אלעל" מבואנוס איירס לישראל ועליו הפושע הנאצי אדולף אייכמן. מדובר בסיומו של מבצע מורכב של המוסד והשב"כ, הרחק משטח הארץ, בסביבה זרה ולא מוכרת,אשר הושתת על יסודות תכנון מבצעי קפדני ומדויק. הביצוע דרש מהלוחמים תעוזה, תכנון יסודי, מקצועיות, נחישות, דבקות במטרה ואמונה בצדקת הדרך.

"איסר הראל כתב בספרו "הבית ברחוב גריבלדי": "את הצוות המבצעי של כוח המשימה אפשר היה לגייס ממקור אחד בלבד: יחידת המבצעים של שירות הביטחון שהכרתיה היטב, כולם היו בעלי תושייה בעבודה. הם נבחרו בקפידה רבה מבחינת כושר וסגולות ואופי". המבצע הנועז והמורכב ללכידתו של אדולף אייכמן, סגירת המעגל והבאתו למשפט בישראל, הם אבן דרך בעיצוב הערכים והיעוד עליהם התחנכו דורות של לוחמות ולוחמים ביחידת המבצעים של שירות הביטחון הכללי, ואני ביניהם."

קטע מדבריו של  איסר הראל, בתדרוך כוח המשימה ערב יציאתו לדרך: "בערב ההוא השתדלתי להבהיר לאנשי הכוח את הייחוד המוסרי וההיסטורי של המעשה אשר הם עומדים לעשות. עתידים הם להבטיח שאחד מגדולי הפושעים בכל הדורות, שבמשך שנים הצליח להימלט מידי החוק והצדק, יועמד למשפט בירושלים, בירת האומה אשר שישה מיליונים מבניה נטבחו על ידי מנגנון הרצח שהוא עמד בראשו..."

אולי יעניין אותך גם