צ'קמרקס מפטרת חמישה אחוזים מכוח האדם

מתי סימן, CTO ומייסד צ'קמרקס. צילום: ינאי רובחה

צ'קמרקס נמכרה לאחרונה באקזיט של 1.1 מיליארד דולר. כעת, מפרסם כלכליסט כי החברה מפטרת עשרות עובדים בכל העולם, כולל בישראל, ואף מקפיאה חוזים עם פרילנסרים העובדים עבורה. 

החברה מפתחת מערכת לבדיקת קוד. המערכת של צ'קמרקס יודעת להתממשק לכל סוגי מאגרי הקוד (גיטים). מתכנת כותב קוד, שומר אותו במאגר מרכזי, וכאשר עולה קוד חדש, המערכת מקבלת התראה ובודקת אותו. לאחר הבדיקה הקוד מאושר או נדחה עם הערות למתכנת.

"אחד האתגרים בשוק פיתוח התוכנה שאין תהליך הכשרה פורמלי לכתוב קוד מאובטח. אין בזה הכשרה מספיקה. הטכנולוגיות כל הזמן משתנות, יש הרבה שפות, לכל שפה  המאפיינים שלה. מתכנתים נמדדים על אספקת פיצ'רים, וכמעט אין מדידה על כתיבת קוד מאובטח", הסביר מתי סימן, CTO ומייסד חברת צ'קמרקס הישראלית בראיון לישראל דיפנס שנערך עימו בחודש פברואר האחרון. 

החברה אף מתכוונת להכנס לתחום הגנת רשתות היות ופתרונות רשת הופכים להיות מבוססי תוכנה. "תשתיות כקוד זו מגמה חדשה היום. אתה כותב כמה שורות קוד ויש לך רשת תקשורת נתונים ומחשבים. הכל על תשתיות וירטואליות. באמצעות סריקת קוד אנחנו עומדים להכנס לתחום הגנת רשתות", אומר סימן.

תגובת צ'קמרקס: "החברה תכננה היערכות מחדש עוד בטרם המשבר וללא קשר לכך, כדי להתכונן לשלב הבא וליעדים הגדולים שבדרך. כיוון שעברנו תהליך של אקזיט זה לא היה זמן לשינויים. מדובר בכ-5% מכלל עובדי החברה ברחבי העולם, חלקם בישראל."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית