נחשפו חברות ההזנק במחזור השלישי של מרכז החדשנות Highroad

מייסדי Highroad בתמונה מימין: גיא זקס, אלירן בינמן ואיל הופמן. צלם: ישראל הדרי

לראשונה מאז הקמתו ב-2018 קיים מרכז החדשנות Highroad, המתמחה בטכנולוגיות אורבניות (UrbanTech), את אירוע ה-Highroad.Show המסכם של המחזור בפורמט מקוון. המיזמים שנבחרו מבין מאות חברות והשתתפו במחזור השלישי, הצטרפו לשורה של כ-10 מיזמים משני המחזורים הקודמים, אשר זכו בהשקעות מצטברות של מיליוני דולרים, חיבורים וליווי צמוד על ידי צוות Highroad ואוסף של מנטורים ומומחים ממגוון תחומים.

תוכנית ה-Launchpad של מרכז החדשנות Highroad נמשכת כ-6 חודשים ומספקת לחברות הזנק מימון ראשוני, ליווי פעיל של מנטורים, ייעוץ מומחים מהתעשייה, גישה למעבדות הטכנולוגיה של המרכז, גישה ללקוחות ולמשקיעים אסטרטגיים, מתחם עבודה מלא ומאובזר במיקום מרכזי וכן חיבורים למשקיעים פוטנציאליים וללקוחות בישראל ובעולם. כל אלה בגישה חמה, רזה ותפורה בהתאם לצרכי החברה.

אלה החברות שהשלימו את המחזור השלישי של התוכנית ונחשפו לראשונה באירוע ה-Highroad.Show. חברת Co.ing - פלטפורמה המאפשרת למנהלי קהילות ליצור ולנהל קהילות משגשגות בעולם הפיזי, על ידי הפקת וניהול חוויות חברתיות, מקצועיות וכלכליות משותפות בין חברי הקהילה ביעילות גבוהה. Castory – אפליקציה ייעודית לתחום הקונסטרקשן-טק שמאתרת ומתריעה על סטיות בין תוכניות הבנייה לבין הבנייה בפועל. Artishok – פתרון טכנולוגי מקיף לניהול נדל"ן מניב, אשר משתמש בבינה מלאכותית ובחיישנים לטובת ייעול התפעול והניהול השוטף, הצריכה האנרגטית וחוויית המשתמש ו-Livv – מערכת המבוססת על אלגוריתם בינה מלאכותית, ראייה ממוחשבת וניתוח לשוני המחליף את סוכן הנדל"ן בהבנת רצונות הדייר ומציאת הנכסים המתאימים ביותר למכלול צרכיו, תוך צמצום הטרחה והזמן הנדרשים לטובת התהליך.

איל הופמן, מנכ"ל מרכז החדשנות Highroad: "הרכיב החשוב ביותר בטכנולוגיות אורבניות הוא האנשים, אלה שמפתחים אותן ואלה שמשתמשים בהן. דווקא בשנת 2020 בה עיקר התקשורת של העולם המערבי מתבצע באופן דיגיטלי, בד בבד בעקבות משבר הקורונה, נצפה ביקוש גובר והולך לקשרים פיזיים פנים-אל-פנים, ורתימת הטכנולוגיות המקוונות לשיפור התקשורת הבינאישית. המיזמים שנבחרו להשתתף במחזור האחרון משקפים את הצרכים הקיימים בשוק ואת הגישות והפתרונות המהפכניים שהם מציעים לבעיות הקיימות".

בין המיזמים המוכרים שהחלו את דרכם ב-Highroad ניתן לציין את ITC, המאפשרת שליטה אוטומטית מלאה בצמתים מרומזרים באמצעות חיזוי מבוסס בינה מלאכותית. בימים אלה פתרונות החברה כבר מותקנים בקטעים שונים של כבישי ישראל ומתקיימים מגעים מתקדמים להטמעת הטכנולוגיה במדינות נוספות. 

חברת Aura Air המציעה מערכת מלאה לניהול איכות האוויר במקומות סגורים השלימה לאחרונה פיילוט מוצלח בביה"ח שיבא, במסגרתו טיהרה את האוויר מחיידקים ובקטריות. על רקע ההצלחה הוטמעה המערכת במתחמים הרגישים ביותר, של חולי קורונה מבודדים ובמחלקות אונקולוגיות. המערכת מנטרת וגם מבצעת סינון וטיהור באופן אקטיבי (כולל זיהוי אש ועשן, גזים רעילים וכן חיטוי וטיהור של עובשים, חיידקים, וירוסים ובקטריות שונות), כולל אפליקציה דרכה המשתמש יכול לקבל מידע רב ולנהל את המערכת. המערכת גם מתממשקת למערכות החכמות הקיימות על-מנת לנהל תרחישים שונים באופן ישיר ועצמאי.

Civdrone, חברה שפיתחה רחפנים אוטונומיים אשר מבצעים את משימות הסימון באתרי בנייה, במהירות ובדיוק מרביים במהלך היום והלילה. היתדות החכמים של החברה אף מספקים עדכונים בזמן אמת לכל בעלי המקצוע הרלוונטיים המעורבים באתר, באמצעות פלטפורמות ניהול פרויקטים וחברת ACiiST שפיתחה פתרון שמאפשר פרישה של תשתית תקשורת בצורה פשוטה, זולה וגם יציבה, אמינה ומאובטחת. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית