שר ביטחון חדש: רא"ל (מיל') בני גנץ 

אריאל חרמוני, משרד הביטחון
 

טקס החלפת שרי הביטחון התקיים אתמול (יום ב') בבסיס הקריה, במעמד ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון הנכנס בני גנץ ושר הביטחון היוצא נפתלי בנט. גנץ אמר בפתח דבריו, כי בכוונתו להוביל תוכניות רב שנתיות לצה"ל ולמערכת הביטחון שיאפשרו להן להתמודד עם איומי ההווה ואתגרי העתיד. 

גנץ התייחס גם לאתגרים הביטחוניים שעומדים בפני מדינת ישראל: "נגן על אזרחי ישראל מאיומים רחוקים ומאיומים קרובים, נאתר אותם, נגדע אותם ונשמיד אותם". עוד הוסיף: "כמי שפועל גם במימד המדיני, אני מחויב לעשות את כל שניתן לקידומם של הסדרים מדיניים ולחתור לשלום – השלום היה ונשאר, משאת נפש ציונית חשובה. נקדם את תוכנית השלום של הממשל האמריקאי והנשיא טראמפ. צעדים מדיניים אחראים וחשובים, מצריכים מערכת ביטחון חזקה, שיודעת להעריך ולהיערך למציאות האסטרטגית שעומדת בפני מדינת ישראל, שיש לה אוזן קשובה אצל מקבלי ההחלטות ומחוברת אליהם. כזו יש לנו, וכזו תמשיך להיות". 

השר סיים את דבריו והתייחס להקמת הממשלה שזה עתה קמה: "חוזקה של החברה הישראלית נמדד לא רק באגרוף הברזל שלה, אלא גם בנכונות של כל מרכיביה לצאת אל הקרב, באיתנותו של העורף, ובחוסנה של החברה כולה. אל החברה הישראלית אני נושא עיניים היום. אלו ימים של התערערות האמון במוסדות השלטון. אחת הסיבות להקמת הממשלה הנוכחית מבחינתי, היא התחושה הקשה של ניסיון להצית ואלי חלילה להתקרב למלחמת אחים ולנצח בה. ניצחתי בקרבות, פעלתי במלחמות, את המלחמה הזו אני לא רוצה לנצח, את המלחמה הזו אני מחוייב למנוע."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית