פיתוח בסינגפור: סירה אוטונומית לשינוע ציוד ומטענים
דן ארקין
| 17/05/2020
חברה בסינגפור, המתמחה בפיתוח כלי שיט בלתי מאויישים (USV), פיתחה סירה לוגיסטית אוטונומית המיועדת להעביר מטענים וציוד בין אניות בים הפתוח, כאשר ספינות מנועות מלהתקרב זו לזו בכלל תנאי ים קשים או בעיות ביטחון.
נשיא חברת ZYCRAFT, ג'יימס סון, מסר לכתב העת ג'יינס כי הסירה הלוגיסטית היא נגזרת של סירות 'דולפין' ששימשו לחילוץ והצלה, והדגם החדיש מיועד לשאת מטענים במשקל של עד 10 ק"ג בין אניות בים הפתוח. הסירה הלוגיסטית מסוגלת לתמרן בכוחות עצמה לאורכה של אניה גדולה. היא יכולה לפעול הרציפות במשך שלושים דקות, להגיע למהירות של שמונה קשר, והיא מונעת על ידי שני מנועי סילון מים חשמליים.
ניתן לשלוט בסירה באמצעות רדיו עד למרחק של 500 מטרים והיא פועלת גם בתנאי ים סוער. שימוש נוסף של הסירה הלוגיסטית הוא בשיט נהרות, ואז ניתן להטיל את הסירה מאניה אל הנהר מגובה של 20 מטרים בלי להינזק, והסירה תצא מיד לפעולה.
חברה בסינגפור, המתמחה בפיתוח כלי שיט בלתי מאויישים (USV), פיתחה סירה לוגיסטית אוטונומית המיועדת להעביר מטענים וציוד בין אניות בים הפתוח, כאשר ספינות מנועות מלהתקרב זו לזו בכלל תנאי ים קשים או בעיות ביטחון.
נשיא חברת ZYCRAFT, ג'יימס סון, מסר לכתב העת ג'יינס כי הסירה הלוגיסטית היא נגזרת של סירות 'דולפין' ששימשו לחילוץ והצלה, והדגם החדיש מיועד לשאת מטענים במשקל של עד 10 ק"ג בין אניות בים הפתוח. הסירה הלוגיסטית מסוגלת לתמרן בכוחות עצמה לאורכה של אניה גדולה. היא יכולה לפעול הרציפות במשך שלושים דקות, להגיע למהירות של שמונה קשר, והיא מונעת על ידי שני מנועי סילון מים חשמליים.
ניתן לשלוט בסירה באמצעות רדיו עד למרחק של 500 מטרים והיא פועלת גם בתנאי ים סוער. שימוש נוסף של הסירה הלוגיסטית הוא בשיט נהרות, ואז ניתן להטיל את הסירה מאניה אל הנהר מגובה של 20 מטרים בלי להינזק, והסירה תצא מיד לפעולה.