רוסיה תספק למצרים מטוסי קרב סוחוי SU-35

בשנה שעברה שמצרים החליטה לרכוש כמה מטוסי SU-35 בעסקה ששווייה שני מיליארד דולרים. סוכנות הידיעות הרוסית TASS מוסרת כי עד כה לא נקבע מתי תחל מסירת המטוסים למצרים עקב הגבלות שהוטלו בעת מגיפת הקורונה

רוסיה פתחה בתהליך ייצור של מטוסי קרב סוחוי SU-35 עבור חיל האוויר המצרי. מפעל ייצור המטוסים על שם גאגרין בעיר קומסומולסקי על-נהר-אמור החל בייצור המטוסים, שאמורים להימסר למצרים על פי חוזה שנחתם בשנת 2018. 

סוכנות הידיעות הרוסית TASS מוסרת מפי "מקור צבאי דיפלומטי" במוסקבה כי עד כה לא נקבע מתי תחל מסירת המטוסים למצרים עקב הגבלות שהוטלו בעת מגיפת הקורונה. העיתון הרוסי 'קומרסאנט' דיווח בשנה שעברה שמצרים החליטה לרכוש כמה מטוסי SU-35 בעסקה ששווייה שני מיליארד דולר. דבר החתימה על החוזה לא אושר עד כה על ידי מקורות רשמיים.

סין היא המדינה הראשונה בעולם שרכשה מטוסי קרב אלו, המוגדרים כבני דור 4 פלוס. המטוס הוא בעל כושר ניידות מיוחד, רב-משימתי, יש בו חליפת אוויוניקה מתקדמת, מכ"ם חדש, מנועי התנעת פלאזמה, שהם בעלי עוצמה מוגברת המאפשרת השגת מהירות על קולית ללא הפעלת מבער אחורי. 

המטוס טס בטיסת בכורה בשנת 2008, משקלו 19 טונות, רום טיסה 20 אלף מטרים, מהירות מרבית 2,500 קמ"ש, טייס אחד, החימוש כולל תותחי 30  מ"מ, שמונה טונות של טילים ופצצות על 12 נקודות תלייה מתחת לכנפיים. המטוס נמצא בשורת חיל האוויר הרוסי מאז שנת 2015. 

 

אולי יעניין אותך גם