ארה"ב: קשיים בשמירת כוננות של מטוסי קרב

חיל האוויר ויתר על הגדרת יעדים של רמות כוננות גבוהות בטייסות מטוסי הקרב המתקדמים ביותר F-22, F-35, F-16  ו-F-18  כיוון שמטוסי הקרב הללו לא עמדו בדרישות שמירת הכוננות

Photo credit: Lockheed Martin photo by Darin Russell
 

קשיים בשמירה על שיעורי כוננות גבוהים במטוסי הקרב של ארה"ב: חיל האוויר ויתר על הגדרת יעדים של רמות כוננות גבוהות בטייסות מטוסי הקרב המתקדמים ביותר F-22, F-35, F-16  ו-F-18  כיוון שמטוסי הקרב הללו לא עמדו בדרישות שמירת הכוננות שהעמידו להם בגלל בעיות תחזוקה. 

בשנת 2018 הורה מי שהיה אז שר ההגנה ג'יימס מטיס לחיל האוויר ולזרוע האוויר של הצי לקבוע שיעורי כוננות גבוהים של 80 אחוזים כיעד שיש לשאוף אליו ולהתכונן ליישומו. הגדרת יכולת כוננות זו היא: אחוז המשימות שמסוגלים כלי הטיס לבצע בתקופת זמן נתונה.

מי שמונה למפקד החדש של חיל האוויר האמריקני, גנרל צ'ארלס בראון, כתב באחרונה לוועדת הכוחות המזויינים של בית הנבחרים כי בוטלו התכניות להשיג יעד של 80 אחוזי כוננות לכל ציי המטוסים, ומעתה כל מפקד יהיה רשאי לקבוע את המשימות שלו לפי ראות עיניו.

גנרל בראון הסביר כי תחזוקה ושמירת כוננות במטוסים מתיישנים היא מסובכת ויקרה, ואילו מטוסים חדישים כמו F-35 ו-F-22, שהם בעלי טכנולוגיות מתקדמות ומערכות נשק מורכבות, מהווים אתגר תחזוקתי יחיד במינו. FLIGHT GLOBAL מסביר כי אחת הסיבות היא המבנה המיוחד של שני דגמי מטוסי החמקן וכן שכבות הצבע הרבות והמיוחדות של מטוסים אלו, שתפקידן לשמור על תכונת החמקנות. כל אלו מקשים על תחזוקה, ופירוש הדבר קושי לשמור על רמות כוננות גבוהות של מטוסי הקרב המתקדמים.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית