חולית גרסת סוריה: צילומי לווין חשפו מנהרה חדשה בבסיס אימאם עלי במזרח המדינה

תמונות לווין של חברת ImageSat International הישראלית חושפות כי איראן בונה מנהרה חדשה בבסיס אימאם עלי במזרח סוריה. זאת, למרות הצהרות בישראל כי האיראנים מקטינים חתימה בגבול הצפוני 

חולית גרסת סוריה: צילומי לווין חשפו מנהרה חדשה בבסיס אימאם עלי במזרח המדינה

ImageSat International

איראן בונה מנהרה חדשה בבסיס אימאם עלי במזרח סוריה, כך על פי תמונות לוויין וניתוח של ImageSat International הישראלית. על פי הערכת פוקס ניוז, המנהרה יכולה להוות מחסן אמל"ח. "תמונות שצולמו ב- 12 במאי מציגות דחפורים בכניסה למבנה שלפי הערכות רוחבו כ -15 מטרים", לפי הדיווח. צילומי לוויין מה -1 באפריל מראים מחפר ודחפורים סמוך למקום בו התרחשה הבנייה החדשה. 

"פוקס ניוז דיווח לראשונה על קיומו של בסיס איראני זה בספטמבר 2019, תוך ציטוט של מקורות מודיעין מערביים", כותבים בדיווח. המתחם, היושב לאורך גבול עירק- סוריה, היה מוקד להתקפות אוויריות אנונימיות מאז. אף על פיהן, נראה כי הוא ממשיך להתפתח. 

"למרות הדיווחים החודש של גורמי ביטחון ישראלים כי איראן מצמצמת את טביעת הרגל שלה בסוריה, האנליסטים של ISI מעריכים כי הקמת המנהרה החדשה מראה כי איראן מתכננת להמשיך ולפעול באזור זה", מסכמים בפוקס ניוז. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות