בקרוב: מדינת ישראל תשלם למחבלים הכלואים בישראל

Debbie Hill/Pool via REUTERS/File Photo

 מדינת ישראל חוששת מהמצב הכלכלי ברשות הפלסטינית בגלל משבר הקורונה, ולכן היא רוצה לעזור לה פיננסית. אולם, את כספי המיסים שאוספת ישראל לפי פרוטוקול פריז, לא ניתן להעביר לרשות בגלל שהיא משלמת למחבלים. אז מה החליטו בירושלים? פשוט. להעביר עד 800 מליוני ש"ח לרשות הפלסטינית כהלוואה. מאיפה הכסף מגיע? מכם, משלמי המיסים במדינת ישראל. לאן חלק מהכסף ילך? ניחשתם נכון, למחבלים ומשפחותיהם הכלואים בישראל כי נקטו בטרור נגד ישראלים.

מהו החוק לקיזוז משכורות מחבלים או בשמו "חוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל"? זהו חוק המגדיר כי הכספים שהרשות תשלם למחבלים יקוזזו מהעברות המיסים שמדינת ישראל תבצע. כך, יש לישראל מנוף לגרום לרשות להפסיק או להקטין את תשלום המשכורות למחבלים שפגעו בישראלים. 

אבל בישראל, כמו בישראל. חושבים בטווח קצר, ולצד הרצון שהרשות לא תשלם למחבלים, יש רצון חזק יותר שהרשות לא תתמוטט כלכלית. לכן החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ב-30 באפריל, לפני כשבועיים, להעביר לרשות סכום של עד 800 מליוני ש"ח כאמור כהלוואה. מהלך שסותר את ההיגיון של חוק קיזוז המשכורות. אם הרשות מקבלת כסף, מה אכפת לה להמשיך לשלם למחבלים בכלא הישראלי? רק שכעת, במקום שאלו יהיו כספי המיסים של פלסטינים שעובדים בישראל, הכסף מגיע מתשלום המיסים של הישראלים עצמם. 

תגובת משרד האוצר: "ההלוואה לרש"פ טרם בוצעה והסכום עוד לא ידוע."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית