חברת טרויה פיתחה מערכת ישראלית לאיתור וניטור חום גוף גבוה

ה-TCV-2020 מאפשרת קריאה מיידית ומדויקת של מסה גדולה של אנשים הנכנסים לבניין או מתחם מסוים, מבלי לעצור או אפילו להאט את שטף ההליכה, ואף מסוגלת לנטר חום גוף של רצים או רוכבי אופניים

חברת טרויה פיתחה מערכת ישראלית לאיתור וניטור חום גוף גבוה

קרדיט: טרויה טק דיפנס

חברת טרויה טק דיפנס, יצרנית ישראלית של מערכות ומוצרים ביטחוניים אלקטרו-אופטיים, פיתחה את ה-TCV-2020, מערכת "כחול-לבן" לאיתור וניטור חום גוף גבוה, ברקע משבר וירוס הקורונה. המערכת מבוססת על שני ערוצים אופטיים; ערוץ יום (CCD) המאפשר גילוי וזיהוי פנים, וערוץ תרמי (IR) בעזרתו ניתן לאתר ולנטר חום גוף רגיל וחריג. 

ה-TCV-2020 מאפשרת קריאה מיידית ומדויקת של מסה גדולה של אנשים הנכנסים לבניין או מתחם מסוים, מבלי לעצור או אפילו להאט את שטף ההליכה, ואף מסוגלת לנטר חום גוף של רצים או רוכבי אופניים. כאשר המערכת מזהה "איום" בדמות אדם עם חום גוף גבוה, יינתן סיגנל ויזואלי על גבי מסך המשתמש, בליווי אזעקה, שהשומר בכניסה למתחם יצטרך לתת עליו את הדעת ולבצע נוהל מסודר לפי ההנחיות.

במידת הצורך תימנע כניסת אותו אדם אל המתחם כדי למנוע הדבקות נוספות בקהילה. המערכת מדויקת עד כדי סטייה של 0.2+ מע' בלבד, בעזרת "גוף שחור" המשמש כנקודת ייחוס. למערכת תקן CE אירופאי לאחר שעמדה במבחני סביבה רבים. חברת טרויה מכרה בחודשיים האחרונים מספר רב של מערכות כאלו בעולם, בעיקר לבתי חולים ובנייני משרדים.

בניגוד למדי חום הידניים, המאלצים את הבודק להיות במגע ישיר עם הנבדק ונמצאו כבלתי אמינים ברובם, ה-TCV-2020 מותקנת ליד שער הכניסה ו/או על גבי חצובה, ונשלטת מרחוק על ידי עמדה נפרדת, המבטיחה את בטיחות הבודק ואת הסובבים. המערכת מנטרת חום גוף תוך כדי תנועת האנשים, ומתריעה בשנייה שהיא מזהה טמפרטורת גוף גבוהה מהרגיל אצל אחד מהם, אפילו במצב בו האדם עצמו אינו יודע שהוא חולה.