מערך הסייבר מזהיר: "יום ירושלים האיראני" בפתח

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי. צילום: רונן טופלברג
 

מערך הסייבר הלאומי מעדכן כי כמדי שנה, לציון "יום ירושלים האיראני" וסיום הרמדאן, ובסמיכות ליום ירושלים המצוין בישראל, צפויים ניסיונות של האקטיביסטים אנטי-ישראלים לבצע פעילות מתואמת במרחב הסייבר כנגד ישראל תחת הכותרת אופ-ג'רוזלם (#OPJerusalem) ויום ירושלים האיראני. הפעילות צפויה להתרחש השנה סביב התאריכים 14 עד 22 במאי 2020, במטרה לנסות להשחיר את ישראל ולייצר הד תקשורתי. 

כפי שמוכר משנים קודמות, במערך הסייבר הלאומי מעריכים כי האקטיביסטים והאקרים יעשו שימוש באמצעים לא מתוחכמים וניסיונותיהם יתמקדו בהשחתת אתרי אינטרנט ישראליים, בהפצת מסרי תעמולה בפלטפורמות שונות, בהדבקה בכופרה, בהעמסת מרכזיות טלפוניה ובמניעת שירות מקוון. מערך הסייבר הלאומי ממליץ לציבור לגלות ערנות וחשדנות מוגברים בתקופה זו בהתנהלות במרחב הדיגיטלי, להימנע מלחיצה על קישורים, פתיחת צרופות חשודות ומתן פרטים אישיים.

כמו כן, מהמידע שבידי מערך הסייבר הלאומי עולה כי בכוונת ההאקטיביסטים לייצר נוזקה אשר מכונה על ידם "וירוס קורונה" שעמה ינסו לתקוף מערכות מחשב. בחודשים האחרונים ניצלו האקרים רבים את השיח הרב סביב משבר הקורונה כדי לנסות ליצור תוכנות זדוניות המשתמשות בשם זה, בהן קבצים מזיקים ואפליקציות זדוניות. מערך הסייבר הלאומי מציע לארגונים ולציבור הרחב המלצות והנחיות הגנה והתאוששות מהירה, משתמש בכלים טכנולוגיים למניעת השחתות אתרים, וכן מעמיד מרכז דיווח עבור הציבור הרחב וארגונים בחיוג חירום 119.

"ככלל, עיקר המטרה של קבוצות אלו היא לייצר הד תקשורתי, ליצור בהלה ופחד באמצעות דימויים וסיסמאות מתלהמים. אומנם אין מדובר במתקפות מתוחכמות ומדי שנה הצלחתן מוגבלת ומצומצמת, אך ההישענות המוגברת על טכנולוגיה בעקבות משבר הקורונה יצרה משטח תקיפה רחב אשר עלול להיות מנוצל גם הוא על ידי האקרים ולכן על גופים להיות ערוכים כתמיד לכל תרחיש", מסביר לביא שטוקהמר מנהל המרכז הארצי לניהול אירועי סייבר במערך הסייבר הלאומי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית