ארם משיקה תכנית בישראל לתמיכה בסטארט-אפים בראשית דרכם

יוזמה חדשה זו תחת השם  Arm® Flexible Access for Startups מציעה לחברות סטארט-אפ גישה ללא כל עלות למגוון עצום קניין הרוחני וידע של Arm יחד עם קבלת תמיכה גלובלית וגישה לתכניות הדרכה

דיפטי ואצ'אני. צילום: ARM

Arm מכריזה בישראל על התכנית Arm® Flexible Access for Startups הבינלאומית המיועדת לתמיכה בסטארט-אפים בראשית דרכם, הרחבה לתוכנית Flexible Access שכבר זכתה להצלחה רבה. יוזמה חדשה זו מציעה לחברות סטארט-אפ גישה ללא כל עלות למגוון עצום קניין הרוחני וידע של Arm יחד עם קבלת תמיכה גלובלית וגישה לתכניות הדרכה. המטרה היא לאפשר לחברות הסטארט-אפ להתחיל את המסע שלהם לייצור מסחרי של שבבים ולהגדיל את היקף העסקים שלהן.

"במפת הזירה העסקית המאתגרת של ימינו, חדשנות היא קריטית - היום יותר מתמיד חברות סטארט-אפ עם רעיונות מבריקים זקוקות לנתיב המהיר והאמין ביותר להצלחה ולצמיחה," אמרה דיפטי ואצ'אני, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית פעילות האוטומוטיב ומוצרי ה-IoT בחברה. " Arm Flexible Access for Startups מציעה לגופים שנכנסים לראשונה לתחום השבבים נתיב מהיר וכדאי כלכלית ליצירת אבות טיפוס, מה שמוביל לאמון רב יותר מצד משקיעים ויכול להוביל גם למימון העתידי".

חברות סטארט-אפ בתחום השבבים שנמצאות בשלבים הראשונים שלהן יכולות כעת לקבל גישה למגוון רחב של IP (קניין רוחני) של Arm ללא עלות, כדי לאפשר להן לתכנן ולייצר אבות טיפוס עם מגוון הפתרונות של Arm לאורך כל השלבים במחזור פיתוח המוצר. Arm הגדירה חברות שנמצאות ב-"שלבים מוקדמים" ככאלה שגייסו הון של עד 5 מיליון דולר. סטארט-אפים שעומדים בקריטריונים אלו יוכלו לקבל גישה לפורטפוליו רחב של מעבדים המבוססים על הטכנולוגיה של Arm, לרבות משפחות המעבדים Cortex-A, Cortex-R ו-Cortex-M, שבבים גרפיים נבחרים ממשפחת ה-Mali, שבבי עיבוד תמונה, כמו גם אבני בניה אחרות לייצור מערכות על שבב. סטארט-אפים יוכלו גם לשפר את היכולות והניסיון שלהם עם גישה לאקו-סיסטם המוביל של Arm הכולל מתכנני שבבים, מפתחי תוכנה, אנשי תמיכה, תכניות הכשרה וכלים.

על פי חברת מחקרי השוק Semico, ידע וניסיון חדש, המתפתחים בתחומים כמו בינה מלאכותית, רכבים אוטונומיים ו-IoT דרבנו גל חדש של סטארט-אפים בתחום ייצור השבבים. על פי ממצאי המחקר עולה כי ישנה עלייה של פי עשרה בגיוסי הון בין 2016 ל-2019. בחמש השנים האחרונות סטארט-אפים בתחום זכו למימון של יותר מ-1.38 מיליארד דולרים. למעלה משליש מהסטארט-אפים שנחשפו בחמש השנים האחרונות מציעים פתרונות לרכבים אוטונומיים, ושליש מהם עוסקים ביישומים ל-IoT. בין אתגרי המפתח לסטארט-אפים בתחום הסמיקונדקטור נכללת ההתמודדות של קבוצות הנדסה עם המורכבות ההולכת וגדלה של עיצובי מערכות על שבב. אלו צריכים לספק תשובות למגוון גדל של לקוחות ודרישות שוק, ולעשות זאת בזמן הקצר ביותר האפשרי

ההכרזה של Arm נשענת על ההצלחה המוקדמת יותר של התוכנית Flexible Access של Arm שהושקה בשנה שעברה. תוכנית זו מאפשרת לשותפים בה לשלם עלות צנועה תמורת גישה מיידית לפורטפוליו טכנולוגיה רחב. התוכנית נמצאת במומנטום משמעותי עם יותר מ-40 לקוחות רשומים, והיא מכסה תחומים כמו IoT, בינה מלאכותית, רכבים אוטונומיים ואביזרים רפואיים לבישים. ל- Arm יש כבר רקורד מוכח ומוצלח ביצירת קשרים עבור לקוחות חדשניים קטנים יותר, כשמאות מהם זכו להצלחה משמעותית על ידי שימוש בטכנולוגיה של Arm, כולל ספקית שבבי הבינה המלאכותית הישראלית היילו (Hailo), וחברת השבבים ללא מפעל אטמוסיק (Atmosic). התוכנית החדשה הזו תאפשר יצירת קשרים רבים יותר עם חברות סטארט-אפ צומחות.

את הרשימה המלאה של הקניין הרוחני של Arm הזמין באמצעות Flexible Access for Startups ניתן למצוא כאן. דו"ח שהוזמן על ידי Arm ניתן למצוא כאן .

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית