משבר הקורונה: האטה בייצור אמל"ח ברוסיה

תעשייה הנשק והציוד הצבאי ברוסיה האטה את קצב וכמויות הייצור עקב הקורונה, ויש סימנים שהשליטה של פוטין וממשלת רוסיה על האזרחים איננה מלאה. כך קובע דוח של מכון האנליסטים ORBITAL INSIGHT בארה"ב. מסקנת הדו"ח היא כי ברוסיה מסתירים מידע על השלכות הקורונה, והכרזותיו של פוטין כי "הכל בשליטה" אינן תמיד מהימנות. DEFENSE ONE מפרט כמה ממצאי הדוח על תעשיות הנשק הגדולות, שבהן יש מחסור גדול בכוח אדם ומכאן האטת הייצור. 

מייקל הופמן, אחד האנליסטים במכון המחקר, אומר כי לדעת החוקרים יש פיגור של חודשיים לפחות במועדי הייצור במפעלים אלו ברוסיה, אם כי הנתונים שונים מאזור לאזור במדינה הענקית, ויש אזורים שלא נפגעו, או נפגעו פחות, בקורונה. בחודשים מארס ותחילת אפריל הציגה הממשלה במוסקווה תמונה של מדינה שלא נפגעה בקורונה ואף שלחו מרוסיה ציוד מגן וציוד רפואי כסיוע לאיטליה ולארה"ב.

אולם ממחצית אפאיל ואילך השתנתה נימת הדיווח, והממשלה מודה שיש היום ברוסיה מחסור בציוד הגנה וכי ברוסיה רשומים יותר  ממאה אלף חולי קורונה. יש גם סימנים לתופעות של התנגדות בקרב תושבים לסגר, ואף היו הפגנות נגד הסגר ברחובו העיר ולדיקווקז. האנליסטים בארה"ב סבורים כי יש סימנים לכך שלשלטון המרכזי ברוסיה לא תמיד יש שליטה מלאה על האזרחים, החסרים מידע ונתונים אמינים ומדוייקים. מניחים כי בשוך מגפת הקורונה עשויים לחול שינויים ברוסיה. 

 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל