תשתית הענן של אורקל קיבלה הסמכת FedRAMP

חברת אורקל מודיעה כי פתרון תשתית הענן הממשלתי שלה Oracle Cloud Infrastructure Government Cloud הוסמך לדרגת האבטחה FedRAMP High (תוכנית ניהול הסיכונים וההסמכות הפדרלית)

עוזי נבון (צילום: עזרא לוי)

חברת אורקל מודיעה כי פתרון תשתית הענן הממשלתי שלה Oracle Cloud Infrastructure Government Cloud הוסמך לדרגת האבטחה FedRAMP High (תוכנית ניהול הסיכונים וההסמכות הפדרלית). ההסמכה, שניתנה בדרגה הגבוהה ביותר, ביחד עם אישור האבטחה DISA Impact Level 5 IL5 PATO) ), של הסוכנות האמריקנית להגנת מערכות מידע, מבטיחה כי הענן של אורקל יעמיד לרשות הלקוחות הממשלתיים את תקני האבטחה המחמירים הנחוצים לשם הגנה על נכסי המידע של הממשל הפדרלי.

חברת אורקל היא שותפה טכנולוגית ותיקה של ממשלת ארה"ב. לקוחות ממשלתיים, מקומיים ופדרליים רבים נעזרים באורקל כדי לעדכן ולחדש את הטכנולוגיה שלהם ולעמוד ביעדי הפרודוקטיביות ההולכים וגדלים ובדרישות התקינה. שירותי הענן של אורקל נמצאים בשימוש של 8 מתוך 10 הסוכנויות הפדרליות המובילות מבחינת תקציבן, וכן בכל ארבע זרועות הצבא האמריקני וב-36 מהמדינות של ארה"ב. בעולם, יותר מ-1,000 ארגוני מגזר ציבורי נהנים מהטכנולוגיות המובילות של אורקל ומהביצועים הגבוהים שהן מציעות. 

הענן הממשלתי של אורקל אידיאלי לעומסי עבודה של מערכות קריטיות, כמו יישומים פיננסיים ויישומי משרד אחורי (back office) אחרים, וכן לעומסי עבודה חדשים יותר כמו הדמיות, למידת  מכונה ופיתוח אפליקציות נייטיב (Native) לענן. אזורי הענן (הדאטה סנטרים) הממשלתיים של אורקל בארה"ב מציעים כיום שירותי ענן הכוללים, בין היתר, מיחשוב (כולל GPU), אחסון (כולל יכולות אחסון חדשות לאובייקטים שלא ניתנים לשינוי), ניהול וניטור, שירותי ניהול מידע (DATA) מובנה ושאינו מובנה, כולל בסיס נתונים אוטונומי, שירותי אנליטיקות, למידת מכונה (ML) ובינה מלאכותית (AI), שירותי מחשוב קצה (EDGE) וטכנולוגיות מתקדמות כדוגמת בלוקצ'יין ו-Digital Assistant, וכל זאת במעטפת אבטחה והגנה אוטומטית ואוטונומית הייחודית לעננים מהדור השני

"לקוחות ממשלתיים סומכים על Oracle Cloud להרצת עומסי העבודה הקריטיים ביותר שלהם. בזכות אישורי האבטחה FedRAMP High ו- Impact Level 5 , יש לנו היכולת לתמוך ברמות הגבוהות ביותר של תקני האבטחה לעומסי עבודה לא מסווגים לכל רוחב גופי הממשל המקומיים, המדינתיים והפדרליים, ואף למשרד ההגנה", אומר סקוט טוואדל, סמנכ"ל שווקים תחת פיקוח רגולטיבי בחטיבת אורקל תשתית ענן (OCI). "בנוסף, אורקל נמצאת עתה בתהליך של הקצאת מספר אזורי תשתית ענן אורקל מסווגים במטרה לתמוך בעומסי העבודה הרגישים ביותר, תהליך שנעשה בחסות סוכנות ממשלתית אמריקאית. השקעה זו תביא בקרוב את העלויות, הביצועים והאבטחה של OCI (תשתית ענן אורקל) לקהילות הביטחון והמודיעין, ותיתן מענה לעומסי העבודה של לקוחותינו בכל רמות הסיווג".

לדברי עוזי נבון מנכ"ל אורקל ישראל, "ההסמכה היא עוד צעד חשוב והכרחי עבור טרנספורמציה דיגיטלית של ממשלות ולקוחות בטחוניים ברחבי העולם. אורקל התמקצעה והפכה למוצר מדף את האפשרות להקים region ייעודי ללקוחות ממגזרים אלו, לרבות תשתיות ענן מסווגות המנותקות (Air Gapped) מרשת האינטרנט. האופן שבו נבנה הדור השני של ענן אורקל מאפשר גמישות תוך אפשרות להתחיל בתא שטח קטן ולגדול במהירות, תוך מספר חודשים".

לצד אישורי האבטחה FedRAMP High ו- IL5 PATO, פתרון Oracle Cloud Infrastructure-Government Cloud זכה בעשרות הסמכות ואישורים של תקני אבטחה מובילים בכל העולם, וביניהם SOC, PCI ו- HIPAA. תוכניות אבטחה עצמאיות אלה של גופים חיצוניים הן דוגמה למחויבות של אורקל לאבטחה ולמענה לצרכים של לקוחות המגזר הציבורי.

הדור השני של הענן של אורקל (Gen 2 Cloud) פותח תוך התמקדות מיוחדת במתן מענה לצרכים של ענן ממשלתי, עם יכולות הכוללות הצפנה חזקה, ביקורות עומק, וכלי בקרה ואבטחה חזקים. הענן הממשלתי של אורקל  Oracle Cloud Infrastructure-Government Cloud מעמיד לרשות הלקוחות מערך מקיף של אפליקציות ארגוניות וטכנולוגיות מתקדמות. המערך כולל יישומים תומכי למידת מכונה, כלי אבטחה משולבים, אנליטיקה אוטומטית, ואת בסיס הנתונים האוטונומי של אורקל - Oracle Autonomous Database. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית