הונאה בשימוש מודעות יד שניה

משטרת ישראל עצרה לחקירה תושב מודיעין בחשד שניצל תמימותם של אזרחים שפירסמו מודעות יד שניה באתרים ורשתות חברתיות

bigstockphoto

משטרת ישראל עצרה לחקירה תושב מודיעין בחשד שניצל תמימותם של אזרחים שפירסמו מודעות יד שניה באתרים ורשתות חברתיות ורכש מהם את מרכולתם בשווי עשרות אלפי שקלים, תוך מרמה וזיוף. ראשיתה של החקירה במספר תלונות שהתקבלו על ידי קורבנותיו של החשוד במחלק ההונאה של המשטרה, לפיהם החשוד יצר עמם קשר באמצעות מודעה שפרסמו למכירה ביד שניה באתרים השונים וברשתות, ורכש מהם את מוצריהם במרמה.
 
חוקרי המשטרה שהצליחו באמצעות מספר פעולות חקירה לאתר את זהותו של החשוד (23, מודיעין), עצרו אותו לחקירה ביום חמישי (7.5). מהחקירה עולה, כי החשוד פעל בדפוס פעולה דומה עם כלל המתלוננים, ולאחר שיצר עמם קשר, הצליח במרמה לרכוש מהם מכשירים ניידים, כינור בשווי כ-14.5 אלף ₪ וכמות גדולה של אלכוהול ג'ל. סך מצטבר של עשרות אלפי שקלים, עפ"י החשד תוך הצגת העברה בנקאית מזויפת. בכך נותרו המתלוננים ללא המוצר וללא הכסף שדרשו עבורו.
 
מעצרו של החשוד הוארך בבית משפט השלום בירושלים עד לתאריך 11.5.20. משטרת ישראל קוראת למי שחושב שנפגש מדפוס פעולה דומה, ליצור קשר עם המשטרה או להגיש תלונתו בתחנה הקרובה. יחד עם זאת המשטרה מזהירה את הציבור, שיש לנקוט במשנה זהירות במכירה וקניה של מוצרי יד שניה, שכן ישנם עבריינים המנצלים את הפלטפורמה לביצוע עבירות הונאה ומרמה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית