קמביום פיתחה מערכת דיווח בריאות לעובדים

עובדי הארגון יכולים להכנס למערכת מכל מקום ובאמצעות כל מכשיר חכם או דפדפן ללא צורך בהתקנה, על ידי מספר עובד וסיסמא חד פעמית המתקבלת בטלפון הנייד. לאחר הכניסה הראשונית מתבקש העובד להשיב על שלוש שאלות סינון מרכזיות

קמביום פיתחה מערכת דיווח בריאות לעובדים

צילום: אור אלכסנברג

אחד מתנאי התו הסגול דורש ממעסיקים להיות אחראים על שמירת נהלי הבריאות בעסק שלהם ולערוך מעקב אחר מצבם הבריאותי של העובדים, הלקוחות והספקים, טרם כניסתם לבית העסק. חברת פיתוח התוכנה מבית מטריקס - קמביום הממוקמת בירוחם, פיתחה בתוך כשבוע מערכת דיגיטלית בשם CoviDefense העונה על דרישות אלו. המערכת מסייעת לעסקים מכל המגזרים ובכל הגדלים בישראל לעמוד בתקנות התו הסגול שהציב משרד הבריאות. פתרון זה פועל כיום בהצלחה בקרב מספר חברות על ידי אלפי משתמשים ובאפשרותו להשתנות בהתאם להנחיות משרד הבריאות. 

עובדי הארגון יכולים להכנס למערכת מכל מקום ובאמצעות כל מכשיר חכם או דפדפן ללא צורך בהתקנה, על ידי מספר עובד וסיסמא חד פעמית המתקבלת בטלפון הנייד. לאחר הכניסה הראשונית מתבקש העובד להשיב על שלוש שאלות סינון מרכזיות – האם יש לך חום מעל ל-38 מעלות? האם אתה סובל משיעול? והאם היית במגע עם חולה מאומת? לאחר מענה על השאלות האלו המערכת מעדכנת את העובד אם הוא רשאי להגיע לעבודה או שעליו להשאר בבית. השאלות והפיצ'רים המוצגים במערכת נבנו כך שבאפשרותם להתעדכן בזמן אמת על פי כל שינוי שיתבצע בהנחיות שמעביר משרד הבריאות למגזר העסקי, בין אם יתקיים שחרור נוסף של המשק או יתבצע הידוק בשנית.

הנתונים נשמרים באופן מאובטח בענן באמצעות WAF, שעומד בתקנות האבטחה המחמירות ביותר שקיימות כיום בשוק, כאשר המערכת מתעדת את הדיווחים על דאטה בייס שמכיל אך ורק את פרטי הדיווח שנדרשים על ידי משרד הבריאות. כך למשל מיקום העובד אינו נכלל במערכת זו, דבר ששומר על פרטיותו של העובד מצד אחד ומנגד מאפשר גם לחברות ביטחוניות ליישם תוכנה זו, מבלי לחשוף את מיקום עובדיהן. באמצעות הנתונים ניתן בכל שלב לבצע הפקת דוחות או תחקור לאחור, פעולה חיונית במקרים בהם אחד העובדים התגלה כחולה. הדבר מאפשר לעסקים לבצע חקירה מהירה ולסיימה ביעילות על מנת להשיב את פעילות העסק, בהתאם לדרישת משרד הבריאות להפעלה מחודשת של העסק רק לאחר השלמת חקירה מלאה בהימצא חולה קורונה בין עובדי החברה.

פתרון CoviDefense הינו צעד נוסף להחזרת הפעילות העסקית ומהווה גורם משלים לבדיקה הפיזית אותה מחויב בעל העסק לערוך לעובדים טרם כניסתם למקום העבודה. הטמעתו בכל ארגון היא מידית כאשר העלות הראשונית כרוכה בדמי הקמה חד פעמיים ועלות חודשית החל מ-499 ש"ח, בהתאם לגודל הארגון. בימים אלו צוות הפיתוח של קמביום עובד על פיתוח פיצ'רים נוספים במערכת, על מנת שבעתיד תעבוד בסנכרון מלא עם פתרונות טכנולוגיים פיזיים לבדיקת מצבם הבריאותי של העובדים בכניסה לבתי העסק, כמו שערים טרמיים למדידת חום, מכשור למדידת חום במצח או בשורש כף היד, מערכת מדידת טמפרטורה סביבתית ועוד. 

דוד זלצר, מייסד-שותף ומנכ"ל קמביום, אמר: "תקן התו הסגול מחייב בעלי עסקים לבצע מעין רגולציה עצמית ולפקח על עובדיהם. עסקים גדולים וקטנים עלולים למצוא עצמם מתקשים לעמוד בדרישות אלו ללא פתרון טכנולוגי ייעודי שיעשה את העבודה הזו בשבילם ולשם כך פיתחנו את CoviDefense. צוות הפיתוח עבד ימים כלילות על מנת להעמיד מוצר איכותי ומוגמר בזמן שיא, כדי לסייע לעסקים להתמודד בקלות עם ההנחיות החדשות".

אולי יעניין אותך גם