ארה"ב רוצה להאריך את אמברגו הנשק על איראן

REUTERS/Kevin Lamarque/Pool

מאות מחוקקים בבית הנבחרים של ארה"ב משתי המפלגות קוראים למזכיר המדינה מייק פומפיו להפעיל לחץ דיפלומטי כבד כדי להאריך את אמברגו הנשק שהטיל או"ם על איראן, ועומד לפוג באוקטובר השנה. המחוקקים שלחו מכתב לפומפיו בו הם מאיצים בו לפעול בנחישות להארכת האמברגו וכן את ההגבלות שהטיל האו"ם על תנועת אזרחים איראניים המעורבים ב"פעילות מסוכנת".  אמריקה חייבת להמשיך במדיניות דו-מפלגתית, כתבו חברי הקונגרס, כדי להגביל פעילויות המפרות את היציבות בעולם וכן להגן על האינטרס הלאומי של ארה"ב ועל העם האמריקני.

את משלוח המכתב יזמו יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים אליוט אנגל (דמוקרט מניו יורק)  ועמיתו הרפובליקני מייקל מקול. "כמעט כל חברי הבית",  הם כותבים למזכיר המדינה, "מסכימים שאסור לאפשר לאיראן למכור או לקנות נשק, ויש להאריך האמרגו למען הביטחון הלאומי".

האמברגו נשק הוטל על איראן על ידי האו"ם בשנת 2015  ותוקפו עומד לפוג ב-18 באוקטובר. האתר THE HILL מציין כי פומפיו ובכירים נוספים בממשל רמזו בימים האחרונים שיפעלו להארכת האמברגו, ויש לכך קשר לפרישת ארה"ב מהסכם הגרעין עם איראן. השליח המיוחד של הממשל לאיראן בריאן הוק אמר כי הממשל ממוקד בדיונים  במועצת הביטחון של או"ם להארכת האמברגו. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית