המארינס קיבלו סימולטור לאימון והכשרה של טייסי מסוקי התובלה הכבדה CH-53K

המארינס קיבלו סימולטור לאימון והכשרה של טייסי מסוקי התובלה הכבדה CH-53K

Source: NAVAIR

 

סימולטור הטיסה הראשון של מסוקי התובלה הכבדה CH-53K KING STALION (סיקורסקי /לוקהיד מרטין) הוצב בבסיס חיל הנחתים בג'קסונוויל, צפון קרוליינה. הסימולטור מספק חוויית טיסה מלאה במסוק, כולל כל התצוגות, המחוונים, המסכים, הצגים וכפתורי ההפעלה.

המסוק CH-53K הוא אחד משני מסוקי התובלה הכבדה המועמדים לרכש בחיל האוויר, להחלפה עתידית של מסוקי יסעור המתיישנים. המועמד המתחרה הוא מסוק CHINOOK של חברת בואינג. הסימולטור של מסוקי K הוא תוצרת לוקהיד מרטין וחברת VERAXX.  הוא נותן למתאמן מרחב אימונים מלא לטיסה בכל מזג אוויר ומתארי משימה.

לסימולטור יש יכולת ממשק עם מדמי טיסה אחרים כדי ללמוד ולתרגל שת"פ עם כוחות אחרים. קולונל ג'ק פרין, מנהל תכנית המסוקים בלוקהיד מרטין מסר כי הסימולטור CFTD הוא מכשיר אימונים והדרכה מצויין, ועלויות הפעלתו נמוכות לעין ערוך בהשוואה לעלויות שעות טיסה במסוק האמיתי.

המסוק CH-53K מצוי עתה בשלב של השלמת ניסויי טיסה, ובשנה הבאה מתוכננים מבחני המבצעיות הראשונים. הטיסה המבצעית הראשונה מתוכננת ל-2023-2024. עד כה ביצעו המסוקים 1,600 שעות טיסה והושלמו מבחני יכולות הטיסה ונבדקו יכולות נשיאת מטענים במצבי טיסה וריחוף ומעטפות הטיסה והריחופים של המסוק.