הערכה: שר החוץ האמריקני מגיע לירושלים לדון בתכנית הסיפוח

REUTERS/Kevin Lamarque/Pool

תוך כדי מגפת הקורונה והסגר יגיע השבוע (יום רביעי) שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו לביקור קצרצר בישראל, כשבמוקד שיחותיו תכניותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לספח שטחים בגדה המערבית - כותב עיתון  צבא ארה"ב STARS AND STRIPES בדיווח מיוחד על הביקור. 

הביקור יהיה קצר, כותב העיתון, פומפאו ייפגש עם בנימין נתניהו ועם בנימין גנץ ביום רביעי, ולדעת משקיפים בבירה האמריקנית הביקור הזה מאותת שהממשל חוזר לעבודה סדירה, כולל ביקורים בארצות חו"ל. דוברת משרד החוץ מורגן ארטגיוס מסרה שפומפאו ידון במאמצי שתי המדינות במאבק נגד מגפת הקורונה וכן בנושאים אזוריים הקשורים "בהשפעה ההרסנית של איראן". היא הוסיפה כי המחוייבות של ארה"ב לישראל לא היתה מעולם חזקה כמו בימי נשיאותו של הנשיא טראמפ. 

השליח הבכיר של משרד החוץ למזה"ת דיוויד שנקר סירב להתייחס לעניין הסיפוח, אך אמר כי ועדת המיפוי האמריקנית-ישראלית טרם סיימה את עבודה "בהתוויית מתווה גבולות שעשויה ישראל להציע, או כזו שתתקבל על דעת ארה"ב". הממשל התבטא בעבר כי יתמוך בסיפוח שטחים אם ישראל תסכים להיכנס למו"מ עם הפלשתינים.

עיתון צבא ארה"ב כותב כי פומאו וצוותו יזדקקו לפטור מיוחד מההגבלות בישראל על כניסת זרים עקב הקורונה, אך נמסר שהשר ישהה בישראל כמה שעות בלבד וישוב מיד לוושינגטון. ד"ר ויליאם וולטרס, קצין הרפואה הראשי של משרד החוץ האמריקני, אמר כי השר ואנשיו עוברים בדיקות באופן קבוע וסדיר, הם עוטים מסיכות, ולכן לא יהיה צורך בבידוד. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית