מפעל היבשה של התעשייה האווירית ישדרג את רכבי ה –Z של עידו כהן

התעשייה האווירית רוכשת את הפעילות הצבאית של רכבי ZIBAR ZMAG ו- ZD מעידו כהן. רכבי השטח ישודרגו לצרכים צבאיים והגנת גבולות ויותקנו עליהם מגוון מערכות הגנה, תקיפה, מודיעין, מכ"ם, אלקטרו-אופטיקה, ניווט ותקשורת המיוצרות בתעשייה האווירית
מפעל היבשה של התעשייה האווירית ישדרג את רכבי ה –Z של עידו כהן

קרדיט לצילום : יואב וייס

התעשייה האווירית, ממשיכה בהעמקת פעילותה בתחום היבשה במסגרת אסטרטגית החברה, והודיעה כי רכשה את פעילות כלי הרכב ZMAG, ZIBAR ו-ZD מיצרן רכבי השטח הישראלי, עידו כהן. רכבי השטח ישודרגו לצרכים צבאיים והגנת גבולות ויותקנו עליהם מגוון מערכות הגנה, תקיפה, מודיעין, מכ"ם, אלקטרו-אופטיקה, ניווט ותקשורת המיוצרות בתעשייה האווירית.

בין המערכות שיותקנו: מערכת Drone Guard לאיתור ושיבוש רחפנים, מערכות הגנה אווירית, מערכות איסוף מודיעין שונות, מצלמות EO\IR מסוג MiniPOP ומערכות נוספות הנותנות מענה לצרכי יבשה שונים . במסגרת העסקה רכשה התעשייה האווירית את התכן וזכויות הייצור של רכבי השטח, תשדרג אותם במערכות שונות ותשווק את כלי הרכב לגופים ביטחוניים בארץ ובעולם. רכבי השטח מתוצרת כחול לבן, המתאפיינים בביצועים ובעבירות מעולים בתנאי שטח קשים במיוחד, יותאמו למגוון רחב של תצורות מבצעיות שונות בתחום הצבאי ובהגנת מולדת על פי צורכי הלקוחות השונים של התעשייה האווירית. 

סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא, יואב תורג'מן: "התעשייה האווירית שמחה לחבור לעידו כהן, יצרן רכב ישראלי בעל חזון, שמוצריו מהמתקדמים מסוגם בעולם. מגוון רחב של יכולות יבשה בתחומי המודיעין, הרובוטיקה האוטונומית והחישה מרחוק ישולבו על גבי משפחת רכבי ה-Z ויהוו ערך מוסף משמעותי ליכולות המבצעיות עבור כוחות היבשה. רכישה זו מהווה נדבך נוסף במימוש החלטת התעשייה האווירית להעמיק את פעילות החברה בתחום היבשה בקמפוס החברה בבאר-שבע כחלק מאסטרטגיית החברה המתמקדת בכניסה לשווקים חדשים, שיפור המודל התפעולי ומיקוד במנועי הצמיחה".

יצרן הרכב, עידו כהן: "משפחת רכבי השטח, פותחו במטרה לתמוך בלוחמה היבשתית ולסייע לחיילים להגיע ליעדם בבטחה בכל דרך בשטח. שנים רבות אני פועל לפתח את הרכבים המתקדמים ביותר, עם יכולות ייחודיות מסוגן בעולם. הרכבים שפיתחתי בנויים לנסיעה במקומות בהם חיילים הולכים ברגל, כך שניתן יהיה לספק את כלל הצרכים שלהם. באמצעות שיתוף הפעולה עם אלתא, אני מאמין שמורשת רכבי השטח שפיתחתי תמשיך ותתפתח". 

מפעל היבשה בבאר שבע מוקם בימים אלו כחלק מהאסטרטגיה של התעשייה האווירית, בהשקעה של למעלה ממאה מיליון שקלים לטובת בניית תשתיות טכנולוגיות חדשניות ויישום מחקר ופיתוח בתחומים פורצי דרך. אלתא באר שבע תפתח ותייצר את משפחת רכבי השטח-Z, תוצרת כחול לבן, המהווים מענה מערכתי משולב הכולל ניידות, הגנה ותקיפה לכוחות בשטח. אלתא מערכות של התעשייה האווירית הינה בית המודיעין והמכ"ם של ישראל. אלתא הינה מובילה עולמית בתחום החישה מרחוק והמכ"מים, מפתחת מערכות פורצות דרך ואסטרטגיות כגון מטוסי משימה, מערכי סייבר לאומיים, מערכות רובוטיקה יבשתית, הגנה מפני רחפנים, מערכות הגנת מולדת ועוד. 

אולי יעניין אותך גם