בואינג חושפת לראשונה את מטוס ה-Wingman הבלתי מאויש הראשון

חברת בואינג בשיתוף עם חיל האוויר של אוסטרליה חשפו אתמול את האב טיפוס של המל"ט הצבאי הראשון המופעל באמצעות בינה מלאכותית

בואינג חושפת לראשונה את מטוס ה-Wingman הבלתי מאויש הראשון

קרדיט: בואינג

צוות תעשייה אוסטרלי, בהובלת בואינג, הציג את מטוס ה-Loyal Wingman הבלתי מאויש הראשון בפני חיל האוויר המלכותי האוסטרלי, אבן דרך היסטורית לחברה ולאומה. המטוס, המשתמש בבינה מלאכותית בכדי להרחיב את יכולות הפלטפורמות המאוישות והבלתי מאוישות, הוא הראשון שתוכנן, הונדס ויוצר באוסטרליה זה למעלה מ-50 שנה. זוהי ההשקעה הגדולה ביותר של בואינג במטוס בלתי מאויש מחוץ לארצות הברית.

כראשון מתוך שלושה אבות-טיפוס של התוכנית האוסטרלית לפיתוח מתקדם של מטוס ה-Loyal Wingman, המטוס משמש גם כבסיס לפלטפורמת Airpower Teaming (ATS) של בואינג, אשר מפותחת לשוק ההגנה העולמי. "זהו רגע היסטורי עבור ארצנו ועבור החדשנות בביטחון האוסטרלי," אמר חבר פרלמנט סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה. "מטוס ה-Loyal Wingman יהיה חשוב ומרכזי לבחינת היכולות הקריטיות שאנשי חיל האוויר שלנו זקוקים בכדי להגן על ארצנו ועל בני בריתו בעתיד."

מרשל אוויר, מל הופפלד, ראש חיל האוויר המלכותי האוסטרלי, אמר כי הפעלת המטוס הראשון הייתה אבן דרך משמעותית בפרויקט Loyal Wingman של בואינג. "פרויקט זה הוא דוגמה מצוינת לחדשנות המתבצעת באמצעות שיתוף פעולה ומה שניתן להשיג בעבודה משותפת עם התעשייה הביטחונית", אמר מרשל אוויר הופפלד. "זה ממחיש את החשיבות של מערכת היחסים של חיל האוויר עם בואינג אוסטרליה ותעשיית הביטחון בצורה רחבה יותר. אני מצפה לבחון את היכולות שהמטוס הזה יכול להביא לצי הקיים שלנו בעתיד."

יותר מ-35 מחברי התעשייה האוסטרלית מסייעים בעבודות אב-טיפוס בארבע מדינות אוסטרליות. עם ביקוש בשוק העולמי למטוסים בלתי מאוישים בעלי יכולת גבוהה ובמחיר נוח והוגן, בואינג יישמה חדשנות בכל רחבי החברה בכדי להשיג יעדים אלה. המטוס הונדס בעזרת תאום דיגיטלי כדי לדמות את מבנו, מערכותיו, יכולותיו ודרישות מחזור החיים המלאות; יוצר בטכנולוגיה המתקדמת ביותר של בואינג, והורכב באמצעות תהליכי ייצור מתקדמים מוכחים.

"אנו גאים לנקוט בצעד משמעותי זה קדימה עם חיל האוויר המלכותי האוסטרלי ולהראות את הפוטנציאל לשילוב כלים חכמים בלתי מאויישים שישרתו כמכפיל כוח", אמרה קריסטין רוברטסון, סגנית נשיא ומנהלת מערכות אוטונומיות בבואינג. "אנו מצפים להכניס את המטוס לבדיקות טיסה ולהוכיח את רעיון הצוות הבלתי מאויש. אנו רואים בעלי ברית גלובליים עם אותם צרכים ייעודיים, וזו הסיבה שתכנית זו חשובה כל כך לקידום פיתוח פלטפורמתAirpower Teaming  של חברת בואינג."

אב הטיפוס של מטוס ה-Loyal Wingman עובר כעת לבדיקת קרקע, ולאחריה נסיעה על מסלול וטיסה ראשונה בהמשך השנה.