אורקה סקיוריטי השלימה סבב גיוס A

ההשקעה הנוכחית, המתווספת לסבב סיד בסך של 6.5 מיליון דולר, תשמש את אורקה סקיוריטי לצורך גיוס עובדים בישראל ובארה"ב, חדירה לשוק ומחקר ופיתוח

בתמונה: היזמים המנהלים של אורקה סקיוריטי: אבי שוע (מנכ״ל), גיל גרון (CPO  מנהל המוצר והפיתוח). קרדיט: אורקה סקיוריטי בע"מ

אורקה סקיוריטי, אשר נוסדה בשנה שעברה (2019) על ידי קבוצת מנהלים בכירים לשעבר בצ'ק פוינט, הכריזה היום על השלמת סבב גיוס  Aבסך 20 מיליון דולר בהובלת קרן הון הסיכון GGV Capital ובהשתתפות YL  Ventures  ו-Silicon Valley CISO Investments (SVCI). מימון זה יאפשר לחברה להמשיך בצמיחתה המטאורית, ויסייע ללקוחות רבים יותר בעולם ליהנות מנראות מלאה ומעמיקה לתוך סביבות ענן AWS, Azure ו-GCP, בשבריר מהזמן והעלות של פתרונות חלופיים. 

מאז הקמתה, פועלת אורקה סקיוריטי כדי לפתור אתגר בסיסי אך מהותי – יצירת נראות מקיפה ומעמיקה המאפשרת לנתח במהירות את כלל הסיכונים בנכסי המידע בענן. החברה יצרה את פתרון אבטחת המידע בענן הראשון והיחיד מסוגו המסוגל לאתר חולשות, תוכנות זדוניות (Malware), טעויות קונפיגורציה, שימוש בסיסמאות חלשות, סיכוניlateral movement ומידע רגיש שאינו מאובטח כראוי - כל זאת תוך דקות ספורות וללא צורך בהתקנת שום תוכנה או באינטגרציה נפרדת עבור כל שרת. 

יכולת ייחודית זו מושגת באמצעות טכנולוגיית ™SideScanning שפיתחה אורקה, הנמצאת בהליכי רישום פטנט. הטכנולוגיה מבוססת על קריאת הדיסק הוירטואלי של השרתים דרך תשתית הענן, והצלבה עם מידע שנשלף ישירות מה-APIs של ספקיות הענן. יתר על כן, שלא כמו פתרונות קיימים הפועלים באופן מבודד ונקודתי (silos), אורקה מתייחסת לסביבה של הלקוח בענן בתור גרף של נכסים הקשורים ביניהם, ומתעדפת את הסיכונים על סמך הסביבה הארגונית. כך ניתן לסנן אלפי התראות אבטחה ולחשוף רק את הקריטיות שבהן, תוך מתן פתרונות מדויקים לטיפול בהן.

"כיום ארגונים מצפים גם להשיג צמיחה מהירה בענן וגם להגן על הנכסים שלהם, אך לא ניתן להשיג זאת באמצעות מרדף חסר סיכוי להתקנת Security agent על כל שרת וירטואלי", מצהיר אבי שוע, מנכ"ל ושותף מייסד של אורקה סקיוריטי, ומנהל הטכנולוגיות הראשי לשעבר בצ'ק פוינט. "אי אפשר להמשיך ולהשתמש בכלים שנועדו לסביבות פיזיות, ולצפות לנצח בענן. כך מפסידים גם זריזות וגמישות וגם אבטחה. אורקה פיתחה דרך חדשה לחלוטין המסייעת לארגונים לזהות, להבין ולתעדף בעיות של אבטחת מידע בענן - מבלי לעכב את יכולת הפיתוח המהירה בענן ומבלי להתפשר על כיסוי מלא".

בעוד שסורקי רשתות וכלי אבטחת מידע מבוססי אייג'נטים קיימים כבר עשרות שנים, עלויות התפעול שלהם עצומות והם עדיין מותירים את הארגון חשוף לפרצות אבטחה, בגלל שהם מספקים כיסוי חלקי בלבד. כדי להתמודד עם אתגרים אלה, אורקה סקיוריטי פיתחה דרך חדשה ללא צורך בהתקנת תוכנה על שרתי הענן לניתוח מעמיק של מכלול תשתיות הענן בארגונים. "כיום, כל פתרון אבטחת מידע בענן המחייב אייג'נטים, ספריות או אינטגרציות יקרות ומורכבות אינו בא בחשבון", אומר איאן עמית, סמנכ"ל אבטחת המידע של Cimpress. "לעומת זאת, אורקה סקיוריטי מספקת נקודת מבט כוללת על מצב  האבטחה בארגון, באופן שאינו מחייב ביצוע שינויים מהותיים בסביבת הענן, אך עדיין מזהה את כל הבעיות במערכת ההפעלה, היישומים והשירותים".

ההשקעה הנוכחית, המתווספת לסבב סיד בסך של 6.5 מיליון דולר, תשמש את אורקה סקיוריטי לצורך גיוס עובדים בישראל ובארה"ב, חדירה לשוק (go-to-market) ומחקר ופיתוח. בכוונת החברה להכפיל את הצוות ואת מחזור העסקים שלה עד סוף שנת 2020. 

את סבב הגיוס הנוכחי הובילה GGV Capital, קרן הון סיכון גלובלית המשקיעה בחברות שמפתחות פתרונות פורצי דרך המעצבים את העולם הדיגיטלי. בסבב השתתפו גם YL Ventures, קרן הון סיכון גלובלית המתמקדת בהשקעות בשלבים מוקדמים ביזמים ישראלים בתחום הסייבר סקיוריטי, ואשר הובילה את סבב הסיד באורקה, וכן SVCI (Silicon Valley CISO Investments), קבוצת אנג'לים הכוללת למעלה מ-40 סמנכ"לי אבטחת מידע (CISOs) בולטים בעולם, אשר משקיעים את כספם הפרטי בחברות אבטחת מידע המפתחות טכנולוגיות מהפכניות לפתרון האתגרים המשמעותיים ביותר בתעשייה.

"אורקה סקיוריטי מתמודדת עם אתגרי הענן המשמעותיים ביותר באמצעות גישה חדשנית שמשפרת באופן דרמטי את הנראות יחד עם צמצום עלויות תפעוליות. התרשמנו עמוקות מאבי ומהיכולות של הצוות לבנות פתרון מהפכני, כפי שבא לידי ביטוי גם בהבעת האמון שקיבלה החברה מ-SVCI. ההתלהבות של קבוצת האנג'לים נותנת משנה תוקף לערך שאורקה מספקת למנהלי אבטחת מידע המתמודדים עם בעיות מורכבות בהיקף רחב", אמר אורן יונגר, משקיע בקרן ההון סיכון GGV Capital.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית