פייסבוק סגרה חשבונות של רשתות איראניות

bigstockphoto

כלי תקשורת באיראן ניצלו מאות ערוצים וחשבונות בתקשורת וברשתות החברתיות כדי להפיץ תעמולה פרו-איראנית וידיעות כזב, כולל הפניית חדשות כזב למצביעים בבחירות כלליות שנערכו בבריטניה ובארה"ב. פייסבוק פרסמה בלונדון ובסן פרנסיקו את הדוח החודשי שלה בדבר חשבונות שסגרה בגלל "התנהגות בלתי נאותה ופסולה", ובו נאמר כי פייסבוק סגרה חשבונות של שמונה רשתות בשבועות האחרונים, כולל אחד השייך לרשות השידור הממלכתית של איראן IRIB.

נתנאל גלייכר, הממונה על ביטחון סייבר בפייסבוק מסר לרויטרס כי לרשות השידור האיראנית יש קשר לקמפיינים שיזמה טהרן להפצת דיס-אינפורמציה. רויטרס מדווחת כי איראן היא אחת השחקניות הראשיות ב"פעילות השפעתית מקוונת", וחברות כמו פייסבוק, גוגל, טוויטר ואחרות נאלצו להתמודד עם קבוצות שניצלו רשתות חברתיות להפצת מידע שכלל דיס-אינפורמציה בנושאים גיאו-פוליטיים. 

סוכנות רויטרס חקרה ומצאה כי בשנת 2018 ניצל ערוץ שמקורו בטהרן 70 אתרי אינטרנט להפצת חומרי תעמולה איראניים ביותר מ-15 ארצות. באחד המקרים פרסמה ידיעת כזב שהביאה את מי שהיה אז שר ההגנה של פקיסטן לפרסם "אזהרה גרעינית" נגד ישראל. חומרי תוכן כאלו משגרת טהרן לארצות כמו בריטניה, זימבבווה, אלג'יר ובנגלה דש.

לפני כמה שניים הופצו מטהרן חומרים ברשתות החברתיות, שכללו תוכן וקריקטורות שנשלחו  לסקוטלנד והביעו תמיכה במי שתמכו במשאל עם בהיפרדות סקוטלנד מבריטניה. החוקרים מדגישים כי איראן מגלה נחישות ביצירה והפצה של "מבצעי השפעה" מקוונים בתחפושות ובמבצעי  הסוואה מגוונים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית