צבא ארה"ב מצטייד בפוד ל"א חדש

צבא ארה"ב מצטייד בפוד ל"א חדש

Lockheed Martin’s Silent Crow cyber/electronic warfare pod on an Army MQ-1C Grey Eagle drone. (Lockheed illustration)

צבא ארה"ב חתם על חוזה בסך 75 מיליון דולר עם חברת לוקהיד מרטין לפיתוח וייצור פוד לוחמה אלקטרונית הכולל יכולות ביטחון סייבר ובינה מלאכותית. הפוד SILENT CROW עבר בהצלחה טיסות ניסוי.

מערכת זו ממיועדת לנשיאה על ידי מטוסים מאויישים ולא מאויישים ומפתחים לה גם גרסה קרקעית לנשיאה על רכב. נודע כי צבא ארה"ב חוזר להצטייד בציוד ל"א מתוחכם, המיועד בעיקר לשיבוש שידורי אויב. BREAKING DEFENSE  מסביר כי  חזרת הדגש על לוחמת ל"א נובעת מהמידע שסין ורוסיה מפתחות מערכות רדיו ומכ"ם מתקדמות לכוחות הצבא, וצבא ארה"ב הגיע למסקנה שעליו להצטייד במיטב הציוד בעל יכולות לקלוט, למיין ולעבד שידורים עויינים ואותות אויב ולשבש את השידורים באמצעים אלקטרוניים. 

בשלב הראשון יותקנו פודי SILENT CROW, שהפרטים הטכניים שלהם נשמרים בסוד, על המל"טים הגדולים MQ-1C, שהם דגם משודרג של המל"ט 'פרדטור'. צבא ארה"ב מפתח גרסה יבשתית של פוד ל"א שיותקן ברכב HUMMVEE.

לחברת לוקהיד מרטין יש ניסיון של כ-40 שנה בפיתוח מערכות ל"א, סייבר ובינה מלאכותית, בין היתר במפציצי B-2, במטוסי קרב של הצי ובמסוקי קרב 'אפאצ'י'. צוות של 750 איש עוסק במתקני לוקהיד מרטין בתחומי ל"א,  בטחון סייבר ובינה מלאכותית, ושם פותח הפוד SILENT CROW.

אולי יעניין אותך גם