הודו: חובת התקנת יישום "מעקב קורונה"

bigstockphoto

גם בהודו: ממשלת הודו החליטה בסוף השבוע כי כל העובדים במגזרים הציבורי והפרטי במדינה חייבים להתחבר לאפליקציה של מערך עיקוב אלקטרוני ממשלתי שיתריע על מי שבא במגע עם חולי קורונה או מי שהם בעלי סיכון גבוה להדבקה. 

סוכנות רויטרס מוסרת כי ממשלת נרנדרה מודי פרסמה אפליקציה שכינויה AAROGYA SETI, שפירושו "גשר הבריאות", מבוססת BLUETOOTH ו-GPS שפותחה על ידי מרכז האינפורמציה הלאומי. שר הפנים של הודו הודיע כי מעתה חובה על כל העובדים להוריד את  האפליקציה ומוטלת אחריות על מנהלי החברות והארגונים לשיתוף מלא של כל העובדים.

משרד הטכנולוגיה של הודו ועורך הדין העוסק בהיבטים המשפטיים של השימוש באפליקציה חודרת הפרטיות, מסרו כי כדי שהצעד יהיה יעיל יש צורך בחיבור ל-200 מיליון טלפונים סלולריים לפחות במדינה שאוכלוסיתה היא 1.3 מיליארד תושבים. עד כה כבר הורדה האפליקציה ב-50 מיליון טלפונים בעלי אנדרואיד.

יש חוגים בהודו המביעים דאגה מהחדירה לפרטיות, וטוענים שלא ברור מה ייעשה במידע שייאסף, בעיקר כשבמדינה חסרים מחוקים ברורים המבטיחים את פרטיות האזרח. הממשלה מבטיחה שהפרטיות לא תיפגע וכי החומר נאסף באופן אנונימי. משרד הטכנולוגיה מסביר שמערך העיקוב יסייע לשלטונות לאתר מוקדי קורונה ולמקד את מאמצי שלטונות הבריאות לאיתור חולים ונדבקים ולבלימת המגפה. 

עד סוף שבוע זה דווח הודו על 37 אלף חולי קורונה ו-1,218 שמתו במגפה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית