ארה"ב: צו נשיאותי מגדיר הגנת סייבר על תשתיות קריטיות

ארה"ב: צו נשיאותי מגדיר הגנת סייבר על תשתיות קריטיות

REUTERS/Carlos Barria

הנשיא טראמפ הוציא בסוף השבוע צו נשיאותי המכריז על מצב חירום עקב איומי סייבר על מערכות ותשתיות החשמל והכוח ברחבי ארה"ב והודיע על אמצעים להגן על רשתות האנרגיה מפני מתקפות ואיומי סייבר ו"מעורבות זרה". הצו הנשיאותי אוסר על שימוש בציוד שיוצר על ידי חברה הנמצאת בשליטת גורם זר או קניית ציוד "המהווה איום על הביטחון הלאומי".

"אני מכריז בזאת על מצב חירום לאומי בנושא איומים על מערכות הכוח בארה"ב", הכריז טראמפ, באומרו כי האמצעים שננקטים מיועדים להגן על הביטחון, השלמות והאמינות של מערכות החשמל והכוח במדינה. הצו מורה על הקמת כוח משימה שיגן על רשתות האנרגיה מתקיפות סייבר וייצור שיתוף פעולה באיסוף מידע ושיטות ניהול בין כל הגורמים הרלוונטיים. בכוח המשימה יהיו נציגים של משרדי האנרגיה, הסחר, הגנת המולדת ושירות הביון הלאומי. 

טראמפ קבע כי מערכות הכוח והחשמל "הן קרבן לאלו המבקשים לבצע פעולות זדון מזיקות נגד ארה"ב, בעיקר בתחום הסייבר". שר האנרגיה דן ברוייט הוסיף כי הצו הנשיאותי מצמצם  במידה רבה את "היכולת של אויב זר לפגוע בתשתיות החשמל". על שר האנרגיה הוטלה האחריות לזהות סוגי ציוד המהווים סכנה לרשתות האנרגיה, להחליפן בציוד "מהימן", ולהכין רשימות של ספקים ש"בטוח לעבוד אתם". 

משרד האנרגיה הוא הממונה בארה"ב על הגנת תשתיות ורשתות האנרגיה, החשמל והכוח במדינה, ושר האנרגיה הקודם ריק פרי הוא שהקים את המשרד לביטחון סייבר, ביטחון אנרגיה והכנת מענה חירום (CESER) בשנת 2018 כדי לסייע בהכנת תגובות חירום מהירות לאיומים.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל