סקר: אחוזים בודדים מהארגונים חווים את יתרונות מחשוב הענן

סקר גלובלי של יותר מ-1,250 מקבלי החלטות IT, בארגונים ציבוריים ופרטיים, מצא כי חמישה אחוזים בלבד, נכון למועד הסקר, השיגו רמה משמעותית של עקביות בתשתיות ה-IT שלהם

bigstockphoto

סקר גלובלי של יותר מ-1,250 מקבלי החלטות IT, בארגונים ציבוריים ופרטיים, מצא כי חמישה אחוזים בלבד, נכון למועד הסקר, השיגו רמה משמעותית של עקביות בתשתיות ה-IT שלהם, המשתרעות לרוחב הארגון. תוצאות המחקר מדאיגות, בהתחשב בכך שכמעט שני שליש (64%) מהארגונים, הגדילו יותר את השקעותיהם בשירותי ענן ציבורי ב-2019, בהשוואה ל-2018.

על פי דוח של Enterprise Strategy Group, שהוזמן ע"י אינטל ודל טכנולוגיות, בעוד מספר גדל והולך של ארגונים מעביר עומסי עבודה לספקי שירותי ענן ציבורי, רבים המשיכו לפתח את סביבות ה-IT המקומיות שלהם, על מנת לעמוד בקצב באמצעות מתן גמישות בצריכת התשתית. העלייה בגישת הפיצול הזו גורמת לכך שארגונים מתמודדים עם סביבות מרובות עננים מורכבות מדי. 73% מהארגונים הסכימו כי השימוש בענן ציבורי או בסביבת מולטי קלאוד, לצד תשתית מקומית, מוסיפה מורכבות לתפעול ה-IT שלהם.

באופן לא מפתיע, כל המשיבים לסקר מכירים בערכה של פשטות ניהולית. כשבעה מכל עשרה מקבלי החלטות IT, צופים כי עליה בניהול עקבי של הענן תוביל להפחתת העלויות הכוללות בכ- 19% בממוצע. הנסקרים הסכימו פה אחד, כי עקביות בניהול הענן תהיה בעלת השפעה חיובית על חווית המפתח, כאשר 96% ציינו שהדבר יקל על המפתחים לקדם קודים ליצור. 56% מהנסקרים מצפים שהדבר יקרה ברמה היומית. בנוסף, הארגונים צופים גם הפחתה במספר פרצות האבטחה, קריסות של יישומים ואירועים אחרים המשפיעים על הנתונים הנמצאים בענן, ב-30% בממוצע.

הדוח אף מסביר כיצד יתרונות טכנולוגיים אלו, יכולים להיתרגם ליתרונות גדולים עוד יותר עבור העסק. לדוגמא, 38% מהארגונים דיווחו כי מאז שהשיגו עקביות בניהול הענן, יוזמות הענן ההיברידי שלהם, סייעו להם להניע חדשנות וליצור בידול תחרותי. 90% דיווחו על עליה ביעילות ובפשטות התפעולית. מעבר ליעילות, 87% ממקבלי החלטות ה-IT, ציינו כי הם חוו האצה בזמני היציאה לשוק, 81% דיווחו על הגדלת קצב החדשנות, 77% ציינו כי האיצו את מחזורי פיתוח היישומים שלהם ו-74% הצליחו לאמץ טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML).

הדוח ממליץ על דרכים להשגת שיפור משמעותי בעקביות ענן, תוך תקופה של 12-18 חודשים. הענן הפרטי: בעוד עקביות בניהול הענן היא קריטית, זו אינה הדרישה היחידה להצלחת הענן ההיברידי. ארגונים צריכים גם להבטיח כי התשתית המקומית שלהם היא מודרנית, מותאמת לענן, היפר-אחודה (Hyperconverged) ומונעת ממשק API.

לשפר מיומנויות של צוות ה-IT: בהתבסס על אותם מקרים מוצלחים בשוק, עקביות בניהול ענן תהיה טרנספורמטיבית עבור צוותי IT, באמצעות שימוש מוגבר בבינה מלאכותית ולמידת מכונה (AI ו-ML בהתאמה) ופיתוח מואץ של יישומים. כאשר עבודת ניהול הענן זורמת, מקבלי החלטות IT צריכים להתמקד בהדרכה ובגיוס כוח אדם המחזיק במיומנויות הדרושות לניתוח דאטה מתקדם, DevOps ויוזמות אוטומציה חכמות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית