ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות בשיח אודות סגר הקורונה

שני ענקי הטכנולוגיה חלוקים ביניהם קשות בנושא נסגר נגד קורונה. אלון מסק: "סגר הוא אנטי דמוקרטי ופשיסטי", צוקרברג בעד

ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות בשיח אודות סגר הקורונה

REUTERS/Joe Skipper

בשיחת ועידה עם אנליסטים אמר אלון מסק כי להורות לאנשים לא לצאת מבתיהם זה צעד פשיסטי. "זו איננה דמוקרטיה ולא חופש וחירות. החזירו את החופש לבני האדם". לעומתו אמר מרק צוקרברג בפייסבוק כי הוא מלא חששות מההקלות בסגר, ולדעתו ההשלכות הכלכליות של המגפה "יימשכו זמן רב הרבה יותר משאנשים משערים היום. אני דואג מפתיחת אתרים שונים מוקדם מדי, לפני ששיעורי ההדבקה ירדו למינימום. זה עלול להוביל בבטחה להתחדשות המגפה ולתוצאות חמורות לטווח הארוך הן לבריאות והן לכלכלה".

שתי החברות של שני האישים, פייסבוק וטסלה, קשורות פיזית לאזור מפרץ סן פרנסיסקו. כל שבעה המחוזות של אזור זה הכריזו על סגר עוד לפני שעשתה כן מדינת קליפורניה כולה, ושי חברות הענק הגיבו בצורה שונה להוראות הסגר: יצרנית המכוניות החשמליות טסלה התנגדה תחילה לסגירת מתקניה ורק ב-19 במארס הפסיקה ייצור. פייסבוק הודיעה ביום רביעי כי ברבע הראשון של השנה חלה עליה בשימוש כתוצאה מהסגר, אולם במארס נרשמה ירידה בהכנסות. 

סוכנות רויטרס מציינת כי לצוקרברג ולמסק, שהוא גם הבעלים שלחברת שיגורי הלוויינים SPACE X, היו גם בעבר חילוקי דעות קשים.  בשנת 2017 פרץ בין שניהם קרב מילולי בשאלה אם נשקפת סכנה שרובוטים יהרגו ביום מן הימים את יוצריהם. מסק הזהיר מפני סכנות הבינה  המלאכותית, ואילו צוקרברג שוחח עמו בסופו של דבר בנושא וניסה "להרגיע אותו". שנה אחרי כן השתתף מסק בוועידת משקיעים וסירב להשיב לשאלות של אנליסטים בטענה שהשאלות הן "משעממות ולא רציניות". אחרי כן התנצל.