פרשנים בארה"ב: השיטה הישראלית של "מלחמה בין המלחמות" מצליחה

על פי הפרשנים, ישראל מתמקדת אך ורק בזירות מלחמה שבהן יש לה מודיעין מדויק ועליונות צבאית. ארה"ב יכולה לנקוט באותה שיטה של פעילות צבאית באזורים שבהם היא נהנית ממודיעין משובח ועליונות צבאית

פרשנים בארה"ב: השיטה הישראלית של "מלחמה בין המלחמות" מצליחה

REUTERS/Khalil Ashawi

מאז שנת 2017 ביצעה ישראל יותר מ-200 תקיפות אוויר בסוריה נגד יותר מ-1,000 מטרות הקשורות לאיראן ולשלוחיה - מגלה DEFENSE NEWS בתחקיר שכותרתו "מה יכולה ארה"ב ללמוד מישראל כיצד להתמודד עם איראן". 

הפרשנים והתחקירנים כותבים כי מאז פרצה מגפת הקורונה היתה הנחה שתהיה הפוגה במתיחות בין ארה"ב לאיראן. אך קרה ההיפך: הנשיא טראמפ מסרב להקל הסנקציות נגד איראן, והמיליציות הפרו-איראניות בעירק תוקפות כוחות צבא אמריקניים. בניגוד לנשיאים שלפניו טראמפ נוקט גישה תוקפנית העלולה להוביל להסלמה.

לדעת הצוות, השיטה הישראלית של "מלחמה בין המלחמות" הצליחה להדוף במידה מסויימת את איראן בסוריה, ויש סימנים שאיראן כבר מתאימה עצמה לכישלון שלה להעביר נשק מדוייק לתחומי סוריה ועירק. הם מונים כמה הצלחות ישראליות, שלדעתם יכולה ארה"ב ללמוד מהן לקחים.

ישראל נוקטת בשיטה של תכנון מוקדם לטווח ארוך בתכנון תקיפות נגד איראן. היא פתחה בתקיפות קלות, ובהדרגה עברה לתקיפות יותר תוקפניות תוך בחינה רצופה של התגובות האיראניות. פרשניח DEFENSE NEWS  סבורים שיש סימנים לכך שכתוצאה מההתנהלות הישראלית האיראנים כבר מתאימים את עצמם לכישלון של העברת חימוש מדוייק לסוריה או לעירק, כזה המסכן את ישראל.

אולי יעניין אותך גם