עצמאות 72: המכינות הקדם צבאיות

יום העצמאות בישראל דיפנס: יהודית גריסרו בוחרת במכינות הקדם צבאיות כמרכיב זהות של מדינת ישראל ב-72 שנות קיומה

יום העצמאות הוא הזדמנות להביט לאחור להכיר טוב ולהוקיר תודה למי שבחרו בנחשוניות, למי שבחרו לקחת אחריות ולהיות חלק מבניין הביטחון בארצנו האהובה. בוחרת להאיר זרקור על עשייה חינוכית מתוך אמונה כי החינוך הוא אבן היסוד של כל חברה אנושית וכי חוסן וביטחון נבנים , לפני הכול, על ערכים וחינוך.

הבחירה לעסוק בחינוך טובלת בוויתור על תשואות מיידיות, באמונה בפוטנציאל של ההון האנושי, ברצון פנימי עמוק להיטיב לאחרים  ובאיפוק ראוי להערצה. והיטיב לבטא זאת הרב קוק בכתביו "חשק נטיעת אילנות נובע מחפץ הטבת הדורות הבאים, המובלט בתוקפו בעץ החרוב."

למפעל המכינות הקדם צבאיות יש מקום של כבוד בסיפור שלנו על מי שעשו ועושים למען בטחונה של מדינת ישראל ולמען ביטחונם של האזרחים. המכינות הקדם צבאיות הi דוגמא חיה למלח הארץ - נערים ונערות בוחרים להרבות דעת,  לברר ולבנות את מסד הערכים עליו יעשו את הבחירות העתידיות. אלו נוטלים עליהם אחריות להיות מוכנים ונכונים יותר לקראת שירותם הצבאי ובכלל.

כיום פועלות בארץ 54 מכינות קדם צבאיות – תורניות, חילוניות, יש המובחנות מגדרית ויש מעורבות,  יש המשלבות גם נוער ישראלי לא יהודי. המכינות הקדם צבאיות מכילות את כל גווני החברה הישראלית וגם אלו שמובחנות על ידי מגדר/דת שמו להן למטרה ללמוד ולהכיר את כל שבטי העם ולבנות את הבסיס לאיחוי השסעים ולערבות הדדית .

למען הגילוי הנאות צעיר בניי הוא בוגר מכינה קדם צבאית ("נחשון" שבשדרות)  והייתה לי הזכות לראות מקרוב את  מלאכתם של היוזמים והמחנכים ולראות מידי יום איך  מה שהונבט צומח אט אט לתפארה. הדברים הללו הם הכרת טוב  ותודה ליוזמים ולמחנכים במפעל חשוב זה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית