אלביט תספק חליפות לוחמה אלקטרונית מוטסות למדינה באסיה

אדגר מימון, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל אלביט מערכות ל"א וסיגינט-אלישרא: "הביקוש למערכות ל"א מוכחות מבצעית הולך ומתחזק על רקע התגברות העימות בספקטרום האלקטרו-מגנטי והפיכת האיום על כלי טיס לאקוטי יותר"

מסוקי התובלה של חיל האוויר הגרמני. קרדיט: אלביט

חברת אלביט מערכות, בניהולו של נשיא החברה, בצלאל מכליס הודיעה היום (א') כי זכתה בחוזה בהיקף של כ-103 מיליון דולר לאספקת חליפות לוחמה אלקטרונית (ל"א) מקיפות עבור חיל אוויר של מדינה באסיה. החוזה יבוצע במהלך תקופה של שלוש שנים וכולל תמיכה לוגיסטית לטווח ארוך. במסגרת החוזה, אלביט מערכות תצייד את מסוקי הלקוח בחליפות ל"א מקיפות הכוללות גם מערכות אמצעי נגד. חליפות הל"א תספקנה למסוקים הגנה משופרת על מנת לעמוד בדרישות המבצעיות של הלקוח. 

אדגר מימון, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל אלביט מערכות ל"א וסיגינט-אלישרא, מסר: "הביקוש למערכות ל"א מוכחות מבצעית הולך ומתחזק על רקע התגברות העימות בספקטרום האלקטרו-מגנטי והפיכת האיום על כלי טיס לאקוטי יותר. אני מאמין שאלביט מערכות ממוצבת היטב בכדי לספק מענה לצורך ההולך וגדל״. חטיבת הלוחמה האלקטרונית של אלביט מוגדרת בישראל כתשתית לאומית (תלמ"י), וכבית הלוחמה האלקטרונית של מדינת ישראל. חטיבה זו מפתחת ומספקת טכנולוגיות קצה ללוחמה אלקטרונית ומודיעין אותות לכל זרועות מערכת הביטחון.

הזכייה של אלביט בחוזה המשמעותי הזה באסיה מצטרפת לשורה של הישגים של החברה בתחום הלוחמה האלקטורנית בשישה חודשים האחרונים. ברבעון הראשון של השנה אלביט חתמה על חוזה סכום גג בהיקף של 471 מיליון דולר עם חיל האוויר האמריקני בכדי לצייד את מטוסי האף-16 במערכות אינפרה-אדום להתראה מפני טילים; אלביט נבחרה על ידי משרד הביטחון הגרמני לתכנון מערכות הלוחמה האלקטרוניות למסוקי התובלה של חיל האוויר הגרמני ומשרד הביטחון של פורטוגל העניק לאלביט בסוף אוקטובר 2019 חוזה בהיקף של 50 מיליון דולר לאספקת מערכות הלוחמה האלקטרונית למטוס ה- KC-390 החדש של חיל האוויר הפורטוגלי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית