החל ממאי הקרוב: אסור לבנקים ביו"ש להעביר תשלומים למחבלים בגין מעשי טרור

מתוך הפרסום של palwatch

חקיקה חדשה שתיכנס לתוקף ביהודה ושומרון ב-9 במאי 2020 קובעת כי המשכורות החודשיות שהרשות הפלסטינית משלמת למחבלים הכלואים על ידי ישראל, כתגמול על מעשי טרור שהם ביצעו, הינם תשלומים אסורים. החקיקה החדשה תאפשר את תפיסת הכספים האלה מכל מי שמחזיק בהם. כך לפי פרסום של אתר palwatch.

"על בסיס החקיקה החדשה הזו, מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" שלח מכתב לכל הבנקים הפעילים בשטחי הרש"פ והזהירם שלא ימשיכו לשתף פעולה עם הרש"פ ועם המחבלים, כדי שלא יהפכו עצמם לשותפים לדבר עבירה, דבר שעשוי לחשוף אותם למעצר ולהעמדה לדין", כותבים בפרסום. "כמו כן הובהר לבנקים כי המשך שיתוף הפעולה שלהם עם מדיניות אסורה זו יחשוף אותם לתביעות אזרחיות בגין מתן סיוע ממשי לפעילות טרור. מרגע שתיכנס החקיקה לתוקף, ניתן יהיה לתפוס את כל הכספים שמשלמת הרש"פ למחבלים - סכום המוערך ביותר מ-42 מיליון ש"ח בחודש."

הסמכות שהוקנתה היא אותה סמכות הקיימת ב. בהתבסס על חוק המאבק בטרור המליץ מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" לשר הביטחון, לפני מספר חודשים, לפעול לתפיסת הכספים שהרש"פ משלמת למחבלים שהם אזרחים ישראלים. לאחר אימוץ ההמלצה הזו, שר הביטחון הוציא מספר צווים שבהם הורה על תפיסת יותר משני מיליון ש"ח. 

על פי "מחירון הטרור" המפורסם בכתבה סכומי התמיכה החודשיים למחבלים כלואים נעים בין 1400 ועד 12000 ש"ח בחודש כתלות באורך העונש. בנוסף, קיימות תוספות לאשה וילדים וכן תוספות לתושב ירושלים ותושב ישראל.

"על פי החוק הפלסטיני, כדי שהמחבל הכלוא יוכל לקבל את משכורתו מהרש"פ, עליו לקבוע את חשבון הבנק שאליו יועברו התשלומים - בין אם החשבון שייך לו או למוטב אחר שהאסיר קובע (כגון הורים, רעיה וכו'). בדרך זו הרש"פ שילמה למחבלים - רק בשנתיים האחרונות (2018 - 2019) - סכום העולה על מיליארד ש"ח", מסכמים בכתבה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית