משבר הקורונה: הכפשת המשטרה ברשתות ממשיכה

"עכשיו אתה רוצה גם כן להכנס לפייסבוק?", שואלת האזרחית את השוטר בנימה של איום לאחר שסירבה להזדהות בפניו. "בוא נכניס אותך לפייסבוק", ממשיכה האזרחית, כך לפי צילום ממצלמת השוטר

משבר הקורונה: הכפשת המשטרה ברשתות ממשיכה

צילום ממצלמת השוטר. קרדיט: משטרת ישראל

נראה כי אזרחי ישראל גילו את כוח "השיימינג" ברשתות החברתיות במהלך משבר הקורונה ומנצלים כוח זה נגד משטרת ישראל. המשטרה מצידה מגיבה בדיעבד ובפרקי זמן שאינם מתאימים לעידן הרשתות. זאת, על אף שכמעט כל השוטרים נושאים על גופם מצלמות דש המצלמות את כל האירוע ומאפשרות תיעוד מדויק ויזואלי של האירועים. במלחמה על תדמית המשטרה ברשת, דוברות המשטרה מפסידה.

"בתקופה האחרונה אנו עדים לניסיונות הולכים וגוברים להכפיש שוטרים העומדים בחזית המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, ופועלים לאכוף את החלטות הדרג המדיני, התקנות לשעת חירום וצו בריאות העם למען הבריאות של כולנו", מסבירים במשטרה. "אמש שוב בוצע ניסיון שיימינג מכוער ברשת לשוטרים שביצעו את תפקידם במקצועיות וכחוק בחוף הים בבית ינאי, זאת על ידי הצגת תמונה חלקית וערוכה ועובדות חלקיות עד כדי עיוות המציאות לחלוטין."

בתיעוד האירוע ממצלמות הגוף של השוטרים, במהלך פעילות אכיפה בחופי הרחצה, הבחינו השוטרים באישה ושני ילדיה כשהם מבלים בחוף הים בניגוד לתקנות לשעת חירום. השוטר ביקש ממנה בנימוס רב לעזוב את החוף ולהזדהות בעל פה פעמים רבות לצורך השלמת האכיפה (כולל הזדהות בעל פה), אולם היא סירבה בתוקף פעם אחר פעם, וניסתה ללכת ולחמוק מהמקום בניסיון להכשיל את האכיפה.

"עכשיו אתה רוצה גם כן להכנס לפייסבוק?", שואלת האזרחית את השוטר בנימה של איום לאחר שסירבה להזדהות בפניו. "בוא נכניס אותך לפייסבוק", ממשיכה האזרחית, כך לפי צילום ממצלמת השוטר. "אתה מתעמר בי, אתה מתייחס אלי בברוטאליות וחוסר כבוד." השוטר עונה: "את לא רוצה לתת לי את הפרטים שלך?". האירוע הסתיים בכך שסרטון ערוך עלה לרשת לטובת הכפשה של המשטרה.

במשטרה אומרים כי השוטרים הודיעו לה כי היא מעוכבת ובמידה ותמשיך בסירובה להזדהות- תיעצר. "לאחר שהתעקשה לסרב להזדהות חרף הפצרות השוטרים, הסבריהם וסבלנותם הרבה כלפיה, כאשר הודיעו לה על מעצרה וניסו לאזוק אותה, היא תקפה את השוטר ובעטה בו באזור החלציים, כשכל העת ילדיה ואזרח נוסף שהיה במקום מפצירים בה לחדול מהתנהגותה הפסולה", מסבירים במשטרה.

"לאחר שנרגעה והתנצלה בפני השוטרים על התנהלותה, ולמרות התנהלותה הפסולה כשתקפה לובש מדים בניגוד לחוק, היא שוחררה לדרכה לאחר שניתן לה דו"ח בגין שהייה במקום אסור בניגוד לתקנות. אנו רואים בחומרה כל ניסיון לשבש פעילות אכיפה משטרתית, כמו גם את הניסיון להכפיש את השוטרים הפועלים מתוקף תפקידם כחוק. "

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל