מתאמנים בקורונה: פיקוד העורף ועיריית ירושלים ערכו אימון בסימולטור של אלביט

באדיבות אלביט

פיקוד העורף בפיקודו של אלוף תמיר ידעי וצוות של אלביט מערכות קיימו בימים האחרונים אימון לניהול אירועי קורונה בעיריית ירושלים. האימון שהתקיים בראשות ראש העיר משה ליאון התבצע על בסיס מערכת הסימולציה הניידת שאלביט מערכות פיתחה עבור פיקוד העורף.

המערכת הטכנולוגית שכוללת רשת תקשורת פנימית וייעודית, מכשירי קצה שחולקו לצוותי העירייה, ומנוע תוכנה מתוחכם להזרקת אירועים, נפרסה בתוך כחצי שעה בכל 6 קומות בניין העירייה, בשלושה חדרי מצב, ובצוותי העירייה השונים.

האימון כלל תרגול מענה בזמן אמת של כל גופי העיריה לתרחישים שונים, באמצעות "הזרקת" אירועים למערכות התקשורת של העירייה, כולל דימוי דיווחים עיתונאיים של YNET והתרחשויות מדיה חברתית. הסימולציה כללה מתאר מבצעי של תרחישים שונים בניהם סגר מלא על שכונות בית וגן וגילה ג', הקמה מהירה של בתי חולים, פתיחת מלוניות ואכיפת בידוד מאסיבית.

מערכת הסימולציה הקליטה את ביצועי המתאמנים ומערכת התחקור המובנית בה אפרה הצגה מהירה של לקחי התרגיל מיד בסיומו. בסימולציית הקורונה השתתפו כל רמות הניהול בעירייה – ראש העיר, מנכ"ל העירייה, מנהלי האגפים ושאר הגופים אשר בעת חירום עובדים באופן הדוק עם הרשות המקומית. אימוני קורונה נוספים נערכים ברשויות המקומיות השונות (נערך אימון במועצת מטולה, ובימים הקרובים ייערך בעיריית בית שמש).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית