רגיש: צה"ל מתכונן לסגר קורונה ביישובים ערביים בחג הרמאדן

רגיש: צה"ל מתכונן לסגר קורונה ביישובים ערביים בחג הרמאדן

צילום דו"צ

הרמטכ"ל, רא״ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, יו"ר השלטון המקומי חיי ביבס, ראש מועצת דיר אל אסד אחמד דבאח וראש מועצת בענה עלי חליל קיימו היום הערכת מצב לקראת חג הרמאדן ביישוב דיר אל אסד. הנושאים המרכזיים שעלו; הצורך בהטלת סגר על היישובים הערביים, יכולת הצבא והשלטון המקומי לקיים את צרכי התושבים בהיבטים של ציוד, מזון ותרופות ומיגון ושיתוף הפעולה בין השלטון המקומי לצבא. 

בדיון אמר הרמטכ"ל כוכבי כי ״ אנחנו בתקופה של חוסר וודאות וייתכן שהיא תערך עוד זמן רב ותצריך מאיתנו פעילות רחבה במשימות השונות. אני פונה למרכז השלטון המקומי ולכל המשרדים השותפים, כל מה שצריך מאיתנו, ולנו יש את היכולת לסייע בו - נעשה ונרתם.״ 

ביבס הוסיף והדגיש את הצורך להנגיש לאוכלוסיה הערבית מידע והסברה מותאמת כדי לרתום את התושבים למאמץ. עוד שיתף כי מרכז השלטון המקומי הקים מוקד סיוע לתושבי הרשויות הערביות לאור התפרצות הקורונה. ראשי המועצות דיר אל אסד ובענה שיתפו כי אמון הציבור בצבא גדל בזכות שיתוף הפעולה במאבק בקורונה. לבסוף הודה כוכבי לראשי הרשויות דיר אל אסד ובענה על שיתוף הפעולה ואיחל להם רמאדן כרים ולחיים ביבס על השותפות עם השלטון המקומי.