ארה"ב מקימה רשת תחנות קרקע לשיבוש שידורי לווייני תקשורת רוסיים

bigstockphoto

כוח החלל של ארה"ב יקים בשבע השנים הקרובות רשת ענקית של עשרות עמדות קרקעיות שבהן מערכות לשיבוש שידורים של לווייני תקשורת רוסיים וסיניים.  כוח החלל מבקש מהממשל תקציב של יותר  מ-15 מיליארד דולר למימון ציוד כזה בשנת הכספים 2021. 

רשת בלומברג מדווחת כי רשת שיבושי השידורים אמורה לכלול יחידות מיוחדות של מערכי ציוד אלקטרוני מתקדם המשבש שידורי לוויינים (CCS). 16 יחידות כאלו כבר נמסרו ועוד 28 ימסרו ויופעלו בעתיד. המערך הגדול הזה מבוסס על ציוד שכבר קיים, אך מוסיפים לו טכנולוגיות חדשות ותדרים נוספים. החברה המייצרת את העמדות L3 HARRIS TECHNOLOGIES מפתחת סוג חדש של ציוד שיבוש וחסימת שידורים שהוא קטן יותר במידותיו אך בעל יכולות משופרות ומשודרגות. 

חיל האוויר האמריקני מסר לבלומברג כי מערכות אלו מיועדות למנוע מהאויב ליזום מבצעי פיקוד ושליטה, התרעה ותעמולה באמצעות שידורי לוויין. כוונת חיל האוויר היא למנוע מהסינים ומהרוסים להפיץ בשפות זרות נתונים ומידע הסותרים את העמדות של ארה"ב. 

כוח החלל האמריקני חוזר ומאשים את רוסיה בשימוש צבאי בחלל, ומדגיש את זכות ההגנה העצמית של אמריקה גם בחלל החיצון. מרכז מודיעין האוויר והחלל מזהיר אף הוא מפני פעולות של רוסיה ושל סין בחלל "המסכנות נכסים אמריקניים ומאתגרות את העליונות של ארה"ב", וזה באמצעות הפעלת שיבוש שידורים, טילים נגד לוויינים, אנרגיית לייזר ותקיפות מלוויינים.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית